۰
رییس سازمان پدافند غیرعامل مدعی شد:

مردم با اراده خود در حال مهاجرت به پلتفرم‌های داخلی هستند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
مردم با اراده خود در حال مهاجرت به پلتفرم‌های داخلی هستند
مردم با اراده خود در حال مهاجرت به پلتفرم‌های داخلی هستند

آی‌تی‌من- سردار غلامرضا جلالی در حاشیه پنجمین‌ همایش ملی پدافند شهری درباره رفع انسداد دو پلتفرم اینستاگرام و واتس‌اپ، افزود: سکوهایی که به عنوان شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا باید در چارچوب قوانین و مقررات کشورها فعالیت کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مهم حفظ امنیت برای مردم است و همه باید به آن متعهد باشند چون امنیت نقش زیر ساختی در همه حوزه‌ها دارد. اگر امنیت نباشد، اقتصاد و فرهنگ و فضای سیاسی و اجتماعی بی معنا می‌شود.

سردار جلالی ادامه داد: این دو پلتفرم در گذشته هم نشان داده‌اند که تابع قوانین جمهوری اسلامی نیستند و حاضر نشدند شرایطی را که وزارت ارتباطات برای آنها تعریف کرده است، بپذیرند. در حوادثی اخیر هم نقش فعال آنها دیده شده است.

وی اظهار داشت: این دو سکو در حوادث اخیر، با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی هماهنگی داشتند و این اثبات شده است بنابراین شورای امنیت کشور تصمیم گرفت که فعالیت این پلتفرم‌ها را متوقف کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: از سوی دیگر شورای عالی فضای مجازی برای تامین‌ نیازمندی‌های مردم، توسعه و تقویت زیر ساخت‌های داخلی را دنبال می‌کند تا به اقتصاد مردم و مشاغلی که در آنجا است، کمک کرده باشد. مشاغل مردم نباید آسیب ببیند.

سردار جلالی یادآور شد: اکنون شاهد مهاجرت نرم در شبکه‌های داخلی هستیم که توسط مردم به صورت ارادی انجام ‌می‌شود. در عین حال تلاش زیادی شد تا مشاغل مستقر در این حوزه‌ها، جانمایی شود و ابزارهای کمکی برایش پیش بینی شود تا مشاغل مردم آسیب نبیند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور جمع بندی شود. یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران‌ نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند. در حال حاضر تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌ مُخل امنیت مردم هستند.

وی درباره همایش پدافند شهری گفت: همایش پدافند شهری با هدف بررسی تهدیدهای جدید دشمن برگزار شد.

سردار جلالی ادامه داد: دشمن تهدیدهای ترکیبی مثل تهدیدهای درون‌زا، تهدید سایبری زیرساخت‌ها، قطع سرویس خدمات شهری و استفاده غیرقانونی از شبکه‌های اجتماعی خارج نشین با هدف ایجاد اغتشاش و ناآرامی‌در کشور در پیش گرفته و به همین دلیل راهبردی پنج محوری برای مقابله با تهدید دشمن پیش بینی شده است.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۹۹۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين