۰

هشدار کارکنان توییتر در مورد اخراج دسته جمعی نیروها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۶
هشدار کارکنان توییتر در مورد اخراج دسته جمعی نیروها
هشدار کارکنان توییتر در مورد اخراج دسته جمعی نیروها

آی‌تی‌من- نامه‌ای سرگشاده از سوی تعداد نامشخصی از کارمندان توییتر برای هیئت مدیره توییتر و مدیر شرکت تسلا خریدار تازه توییتر ارسال شده، در داخل شرکت در حال دست به دست شدن است.

این نامه پس از انتشار گزارشی در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد که در آن ادعا شده بود مالک جدید توییتر می‌خواهد تا ۷۵ درصد از حدود ۷۵۰۰ کارمند توییتر را اخراج کند. در این نامه آمده است: «برنامه اخراج ۷۵ درصد از کارکنان توییتر به توانایی توییتر برای ارائه خدمات عمومی‌لطمه می‌زند. تهدیدی به این بزرگی غیرمحتاطانه و بی پروایی است، اعتماد کاربران و مشتریان ما را به پلتفرم توییتر تضعیف می‌کند و اقدامی‌شفاف برای ارعاب کارکنان است. ما نمی‌توانیم کار خود را در محیطی سراسر آزار و با تهدید مداوم انجام دهیم.»

این نامه همچنین شامل فهرستی از خواسته‌ها برای رهبری فعلی و آینده شرکت است. علاوه بر تاکید بر ضرورت اجرای «سیاست‌های اخراج منصفانه برای همه کارگران»، نویسندگان نامه از مالکان جدید توییتر می‌خواهند که مزایای فعلی کارکنان، از جمله امکان دورکاری را حفظ کند.

این نامه همچنین به شکاف ایدئولوژیک بالقوه بین برخی از کارکنان توییتر و مدیر جدید این شرکت اشاره می‌کند که گفته می‌شود کمتر طرفدار اعتدال است. در این نامه آمده است: «ما از مدیر جدید توییتر می‌خواهیم که بر اساس نژاد، جنسیت، گرایش‌ها یا عقاید سیاسی و غیره کارکنان، بین آنها تبعیض قائل نشود.»

مشخص نیست تاکنون چند کارمند توییتر این نامه را امضا کرده‌اند. اما این نشانه دیگری از این است که کارمندان توییتر تحت مدیریت جدید چقدر ممکن است اوضاع آشفته ای داشته باشند. پس از یک مبارزه حقوقی چند ماهه، به نظر می‌رسد روند خرید توییتر تا ۲۸ اکتبر نهایی شود.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۰۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما