۰

هشدار درباره آینده مبهم بیت‌کوین

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۱
هشدار درباره آینده مبهم بیت‌کوین
هشدار درباره آینده مبهم بیت‌کوین

آی‌تی‌من-  بیت کوین که بین دسامبر 2020 و آوریل بیش از سه برابر شده و به 60000 دلار رسیده است، ارزش خود را در سال جدید از دست داده است و به کمتر از 50000 دلار رسیده است.

لوکاس لاگودیس، مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال موسوم به  ARK36طی اظهاراتی تأکید کرد: نمودار متزلزل و بدون جهت فعلی قیمت دارایی‌های دیجیتال با احتمال فشار بیشتر به سمت نزول، عدم اطمینان زیادی را در بازار این دارایی‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود، با این حال، سرمایه گذاری پایدار ارزهای دیجیتال توسط سرمایه گذاران نهادی و ادغام بیشتر آنها در سیستم‌های مالی قدیمی، محرک‌های اصلی رشد ارزهای رمزنگاری شده در طول سال 2022 خواهد بود.

بر اساس این گزارش، رشد بیت کوین در سال 2021 با اشتهای فزاینده وال استریت برای ارزهای دیجیتال همزمان شد. بالاترین قیمت بیت کوین در ماه آوریل همزمان با وارد شدن اولین صرافی ارز دیجیتال “کوین بیس” به بازار سهام آمریکا رخ داد.

در ماه اکتبر قیمت بیت کوین به دنبال راه‌اندازی صندوق معامله آتی در بورس نیویورک از 66 هزار دلار عبور کرد.

رئیس شرکت آمریکایی تسلا، ایلان ماسک، نیز با توییت‌های بحث‌برانگیز خود در مورد ارزهای دیجیتال به رشد و سقوط این بازار کمک کرد.

اقدام السالوادور در ماه سپتامبر برای تبدیل بیت کوین به یک ارز قانونی نیز تأثیرگذار بود.

اما فشار وارده بر این بازار با سرکوب تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال توسط چین افزایش یافته است. این در حالی است که احتمال اقدامات نظارتی گسترده تر از سوی اروپا و ایالات متحده نیز بر بازار بیت کوین سنگینی می‌کند.

به گفته برخی تحلیلگران، بیت کوین با ورود به سال 2022، در معرض خطر افزایش رقابت با سایر ارزهای دیجیتال به ویژه از سوی اتریوم است.
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۹۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما