۰
مدیر روابط عمومی‌ وزارت ارتباطات:

مشکل گوگل رقابت با روبیکاست!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
مشکل گوگل رقابت با روبیکاست!
مشکل گوگل رقابت با روبیکاست!

آی‌تی‌من-  گوگل پلی از روز گذشته روی موبایل‌های اندرویدی اخطاری به کاربران فرستاده که بر اساس آن به کاربران هشدار می‌دهد با نصب «روبیکا» احتمال به خطر افتادن اطلاعات‌شان وجود دارد.

این اخطار از سوی سپر امنیتی گوگل در حالی برای کابران موبایل‌های اندرویدی منتشر شده است که طی روزهای اخیر تعداد کاربران روبیکا با افزایش روبه‌رو بوده است.

محمداحسان خرامید، رییس مرکز روابط عمومی‌ و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات پس از اخطار سپر امنیتی گوگل به کاربران برای حذف روبیکا، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با توجه به جدول میزان دسترسی‌ها در اپ‌های مختلف مشخص می‌شود، مشکل گوگل پلی دسترسی و استاندارد اپ‌ها نیست، مشکل اصلی بر سر رقابت و انحصار شکنی است.

وی گفت: اول؛ هجمه‌های فنی و القای نمی‌توانند، بعد شبهه در اعتبار و پرده‌های بعدی ... سناریو نخ نما در مقابل استقبال امیدوار کننده |کاربران.

در همین رابطه یکی از مدیران روبیکا نیز گفت: ما هیچ تغییری در دسترسی‌ها و آپدیت در روبیکا نداشتیم. چیزی نسبت به گذشته تغییری نکرده است و اینکه الان گوگل پلی چنین ایرادی را با این رفتاری تهاجمی‌اعلام کرده جای سوال دارد.

وی همچنین افزود: البته بررسی‌های فنی در این رابطه همچنان ادامه دارد.

به گزارش مهر، سابقه حذف و تبعیض در گوگل پلی پیش از این نیز درباره اپلیکیشن‌های ایرانی اعمال شده بود. این اپ استور طی سالهای اخیر به بهانه تحریم‌ها و رعایت قوانین کشورش (آمریکا) اقدام به حذف و محدودسازی اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های ایرانی در حوزه‌های مسیریابی، بانکی و مالی و خرید اینترنتی کرده است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۰۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما