۰
اخطار ایمنی گوگل به کاربران روبیکا و توضیح این پیام‌رسان

گوگل‌پلی دوباره فیلتر شد

تاریخ انتشار
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱
گوگل‌پلی دوباره فیلتر شد
گوگل‌پلی دوباره فیلتر شد

آی‌تی‌من- گوگل پلی صبح دیروز با انتشار اعلانی برای کاربران اعلام کرد که برنامه روبیکا از اطلاعاتی شخصی آن‌ها سو استفاده می‌کند و به جاسوسی از اطلاعاتی نظیر پیامک‌ها، تصاویر، فایل‌های صوتی و تاریخچه تماس‌ها می‌پردازد. گوگل پلی از کاربران درخواست دارد این برنامه را از دستگاه خود حذف کنند.

در پی این اعلان گوگل‌، روبیکا نیز با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: «ما در تلاشیم از طریق ارتباط با گوگل‌پلی درباره جزئیات این اعلان اطلاعات بیشتری کسب کنیم.»

اطلاعیه روبیکا می‌افزاید: «این اتفاق درحالی رخ داده است که روبیکا به تازگی آپدیت جدیدی منتشر نکرده‌ و دسترسی‌های پیشین خود را نیز تغییر نداده و این دسترسی‌ها هم کاملا متعارف و مشابه سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.»

این اطلاعیه می‌افزاید: «با توجه به اقبال گسترده کاربران به روبیکا که شاهد آن ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون پیام یکتا توسط نزدیک به ۳۵ میلیون کاربر فعال در ماه اخیر از میان نزدیک به ۵۰ میلیون نصب فعال است، احتمال وجود انگیزه‌های سیاسی در این اقدام بیش از پیش تقویت می‌شود. هجمه‌ای که به تازگی توسط اپل و به بهانه‌ی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا شده بود.

مطابق آنچه در بیانیه قبلی روبیکا اعلام کردیم، از اعمال محدودیت به دلایل سیاسی و امنیتی برای دسترسی کاربران به سرویس‌های بین‌المللی حمایت نمی‌کنیم اما تلاش پلتفرم‌های بین‌المللی برای ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی را هم برخلاف ادعاهای‌شان می‌دانیم.

ما هم‌اکنون در حال بررسی شرایط فنی هستیم و پس از کسب اطلاعات بیشتر جزییات جدید این اتفاق را اطلاع‌رسانی خواهیم‌ کرد.»

گفتنی است که از صبح دیروز، گوگل پلی مجددا فیلتر شده و کاربران ایرانی به این سرویس دسترسی ندارند.
 
کد مطلب : ۲۸۰۰۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما