۰
رییس انجمن پرداخت الکترونیک:

خطر فرار سرمایه، حوزه اقتصاد دیجیتال را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۷
خطر فرار سرمایه، حوزه اقتصاد دیجیتال را تهدید می‌کند
خطر فرار سرمایه، حوزه اقتصاد دیجیتال را تهدید می‌کند

آی‌تی‌من-  علیرضا بزرگمهری با اشاره به خسارت‌های قطعی اینترنت در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال گفت: قطعی اینترنت در شرایط کنونی مشکلات فراوانی را در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد کرده که مشکل اول و مهم آن، گریز سرمایه از حوزه اقتصاد دیجیتال است.

او افزود: اختلال در اینترنت که حتی یک موتور جستجو هم کار نکند، موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران در اقتصاد دیجیتال عملاً حاضر به سرمایه‌گذاری نباشند. این درحالی است که وزیر ارتباطات وعده‌های زیادی در حوزه اقتصاد دیجیتال داده بود.

رییس انجمن پرداخت الکترونیک دومین محور ضربه مسدودسازی اینترنت را تاثیر مستقیم بر کسب‌وکارها دانست و گفت: ما نمی‌توانیم از کارفرمایان خارجی بخواهیم نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌های ایرانی نصب کنند. بنابراین خیلی از کسب‌وکارها دچار مشکل خواهند شد.

بزرگمهری خاطرنشان کرد: ضمناً مقدار زیادی از منابع دانشی، بر بستر اینترنت سوار شده است. مگر می‌شود در قرن بیست و یکم کسی بخواهد در یک جزیره دانش تولید کند؟ دانش در تبادل با سایرین تولید می‌شود. بنابراین معضلات مستقیم کسب و کاری ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اختلال در فرآیند توسعه دیجیتال تصریح کرد: با وضعیت فعلی جامعه و کسب‌وکارهای اینترنتی نیروهای کار کمتر شده‌اند و عزم ترک شغل یا مهاجرت می‌کنند. با این حال و هوا و رخوت چه توسعه دیجیتالی می‌توان ایجاد کرد؟

بزرگمهری با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی بیان کرد: افراد و تعداد زیادی از محیط‌های استارت‌آپی از محیط این شبکه‌های اجتماعی برای توسعه و معرفی کسب‌وکارشان استفاده کرده‌اند. همه این موارد در روزهای اخیر به علت قطعی اینترنت دچار اختلال شده است.

او ادامه داد: متاسفانه به صدای فعالان صنعت فناوری اطلاعات توجه نشد. آیا الان که اعتراض در خیابان رخ می‌دهد، باید به کلی خیابان را تخریب کرد؟ وقتی فعالان صنعت یک صدا بر غلط بودن این اقدام دولت اتفاق نظر دارند، چرا توجهی نمی‌شود؟

بزرگمهری با بیان اینکه کسانی که از استفاده منحصر از پلتفرم بومی‌دم می‌زنند، اصلا درکی از مدیریت کسب‌وکار ندارند، گفت: ما طی این مدت بیانیه و مکاتباتی در این خصوص با نهادهای بالادستی داشتیم اما متاسفانه تاکنون پاسخی نگرفتیم.
 
کد مطلب : ۲۸۰۰۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما