۰
عضو اسبق هیأت مدیره نصر تهران:

قطعی اینترنت، فراگیری استارلینک را تسریع می‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
قطعی اینترنت، فراگیری استارلینک را تسریع می‌کند
قطعی اینترنت، فراگیری استارلینک را تسریع می‌کند

آی‌تی‌من- غلامرضا فخری، عضو اسبق هیأت مدیره سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای‌ استان تهران درباره دغدغه فعالان حوزه فناوری اطلاعات در روزهای اخیر گفت: شاید این روزها فعالان اقتصادی دغدغه‌ چندانی برای کسب‌وکار خصوصی‌شان نداشته باشند، چراکه در سال‌های گذشته بسیاری مواقع کسب و کارها افت شدیدی داشته و مدت‌ها در ضرر و زیان بوده‌اند. دغدغه اصلی امروز ما نه ضرر و زیان بنگاه‌های تجاری بلکه همان دغدغه کل مردم ایران از کوچک و بزرگ، زن و مرد، شاغل و بیکار و همه اقشار جامعه است.

او ادامه داد: اکنون مردم ایران دغدغه دسترسی به ارتباط و اینترنت آزاد مثل اکثریت کشورهای دنیا را دارند؛ این خواسته مردم دغدغه ما نیز هست تا به‌عنوان یک صنف نوپا بتوانیم با تامین کالاها و خدمات مناسب به تحقق خواسته مردم کمک کنیم.

فخری با اشاره به اینکه چاره‌اندیشی برای رفع موانع دسترسی مشتریان به اینترنت آزاد اولویت ما است، گفت: میلیون‌ها نفر از اینترنت کسب درآمد و گذران زندگی می‌کنند. این میلیون‌ها مصرف‌کننده تاکنون با خرید محصولات و استفاده از سرویس‌های مختلف به رشد و رونق بنگاه‌های تجارتی در حوزه آی‌تی کمک کرده‌اند.

این فعال حوزه فناوری با تاکید بر اینکه دسترسی به ارتباط اینترنتی راحت، سالم و امن، حق طبیعی کسب‌وکارها است، بیان کرد: اکنون باید در این شرایط سخت که مردم بیش از همیشه به خدمات و محصولات ما احتیاج دارند، با تمام توان در کنارشان باشیم.

عضو اسبق هیأت مدیره نظام صنفی رایانه‌‎ای استان تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر کل صنف آی‌تی کشور دچار زیان شده، چراکه در پی محدودیت‌های اینترنت، حتی کسب و کارهایی که خیلی هم به اینترنت نیاز ندارند، بعلت کاهش قدرت خرید مصرف کننده روزگار خوبی ندارند.

او با اشاره به تبعات قطعی ادامه‌دار اینترنت گفت: اگر قطعی اینترنت ادامه یابد طبیعتا برای حفظ حیات اقتصاد دیجیتال، سرویس‌های جایگزینی پیدا خواهد شد. یکی از این سرویس‌ها استارلینک است که با توجه به آمادگی آن برای فراهم کردن اینترنت در فضای ایران، این موضوع امر محالی نیست و حتی موجب رونق اقتصاد دیجیتال و کسب و کارها هم می‌شود.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به گرانی تجهیزات اولیه استارلینک گفت: اگرچه تهیه تجهیزات اولیه استارلینک گران است اما اگر بتوان به صورت شراکتی آن را تهیه و استفاده کرد، می‌تواند گزینه بسیار مناسب‌تر و حتی ارزان‌تری باشد و مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

فخری ادامه داد: متولیان امور اگر تا چند ماه آینده تغییر روش ندهند، ما بزودی دیگر نیازی به اینترنت داخلی نخواهیم داشت و همه کسانی که تا کنون کسب و کارشان بر مبنای اینترنت داخلی بوده است نیز به سمت استفاده از استارلینک خواهند رفت.

او با تاکید بر اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور باید مثل تشکل‌های صنفی سایر مشاغل محکم و پرقدرت از اعضای خود حمایت کند، گفت: مشتریان ما متنوع‌اند؛ چه شخصی چه بخش خصوصی و چه خود دولت. بنابراین نظام صنفی باید دولت را متوجه کند که فعالان حوزه آی‌تی باید به تمام این مشتریان سرویس بدهند و نباید انتظار داشته باشد که با حذف بخشی از این مشتریان که باعث زیانده شدن کسب‌وکار اعضا می‌شود، می‌توان کماکان به دادن سرویس به دولت ادامه داد.

عضو اسبق هیأت مدیره تهران با تاکید بر تلاش دولت برای سوق دادن مردم به سمت پلتفرم‌های داخلی گفت: اگر دولتمردان بر خطای خود بر بستن راه‌های ارتباطی و اینترنت آزاد پافشاری کنند و بخواهند با بستن اپ‌های محبوب خارجی مردم را بسوی پلتفرم‌های داخلی سوق دهند، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد و با شرایطی مواجه می‌شوند که برای‌شان غیرقابل کنترل خواهد بود.

فخری در پایان تصریح کرد: راه مقابله با خواسته مردم بستن اینترنت و بستن اپ‌های پرمصرف و محبوب نیست، بلکه حل مشکل است.
 
کد مطلب : ۲۸۰۱۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما