۰

عربستان میزبان کنفرانس مجمع امنیت سایبری

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
عربستان میزبان کنفرانس مجمع امنیت سایبری
عربستان میزبان کنفرانس مجمع امنیت سایبری

آی‌تی‌من- به گفته کارشناسان، این مجمع با هدف استفاده از فرصت‌های نظم سایبری جهانی در حال تحول، بهترین ذهن‌ها را برای پیشبرد برنامه امنیت سایبری و درک مزایای آن گرد هم می‌آورد. در این رویداد 2 روزه از سوی سازمان ملی امنیت سایبری، بیش از 120 سخنران از سراسر جهان در مجمع جهانی امنیت سایبری برای بحث در مورد مرتبط‌ترین مسائل سایبری روز گرد هم جمع می‌شوند.

در این رویداد، بازاندیشی در نظم جهانی سایبری، بیش از 30 جلسه برگزار خواهد شد که مجموعه‌ای از موضوعات را در 5 موضوع فرعی از جمله مرز اختلال، اقتصاد سایبری، تکامل ژئو-سایبری، آینده «Cyber Work» و «No One Left Behind» پوشش می‌دهد.

جلسه افتتاحیه «بازاندیشی در نظم جهانی سایبری، چرا؟» میزبان شیام ساران، وزیر امور خارجه سابق هند، در کنار میچیو کاکو، آینده‌پژوه مشهور و استاد فیزیک نظری دانشگاه شهر نیویورک و مری آیکن، متخصص پیشرو در روانشناسی سایبری، دیدگاه‌های جغرافیایی و متقابل منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند.

ساران در سخنانی پیش از این رویداد گفت: نیاز به تکامل نحوه برخورد ما با چالش‌های امنیت سایبری فعلی و آینده بسیار مهم است. با پیشرفت‌های سریع فناوری، رقابت جهانی رو به رشد و تهدیدات مخرب فراگیرتر از همیشه، نحوه همکاری ما برای پیشبرد این بخش بسیار اهمیت دارد. به عنوان بخشی از تلاش‌های ما، دیپلماسی سایبری کلید مهار این بخش قدرتمند و فرصت‌های جهانی به شمار می‌رود. من مشتاقانه منتظر بحث در مورد اولویت‌های سایبری جهانی با صداهای پیشرو در نسخه 2022 مجمع جهانی امنیت سایبری هستم.

در روز اول این رویداد همچنین عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان سعودی، به گام‌های لازم مورد نیاز بخش انرژی بین‌المللی برای اطمینان از امنیت سایبری بیشتر صنعت می‌پردازد، در حالی که امین ناصر، رئیس و مدیر عامل آرامکو، در مورد انعطاف‌پذیری امنیت سایبری در سراسر زنجیره تأمین انرژی بحث خواهد کرد.

در طول کنفرانس، رهبران صنعت جهانی به موضوعات مختلف فضای سایبری از جمله الگوریتم‌های هوش مصنوعی، نحوه ایمن نگه‌داشتن کودکان در فضای آنلاین و روانشناسی مجرمان سایبری خواهند پرداخت.

برخی از سخنرانان برجسته این مجمع عبارتند از جرمی‌یورگنس، مدیرعامل مجمع جهانی اقتصاد، دورین بوگدان مارتین  دبیرکل منتخب اتحادیه بین‌المللی مخابرات و گوران ماربی، رئیس و مدیرعامل آیکان.
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۸۰۱۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما