۰

کاربران توییتر به کدام پلت‌فرم‌ها کوچ می‌کنند؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کاربران توییتر به کدام پلت‌فرم‌ها کوچ می‌کنند؟
کاربران توییتر به کدام پلت‌فرم‌ها کوچ می‌کنند؟

آی‌تی‌من-  این تغییرات شامل تصمیم ایلان ماسک برای دریافت پول برای احراز هویت کاربران و همچنین نظراتش درباره نظارت بر محتوا بوده است. رویترز در گزارشی رقیبان توییتر که ممکن است مورد اقبال کاربران قرار بگیرند را بررسی کرده است:

 ماستودون (Mastodon)
ماستودون که سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، یک نرم افزار کد باز برای یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که قابلیتهای متعدد مشابه توییتر دارد. این پلتفرم، تبلیغات نمایش نمی‌دهد و محدودیت ۵۰۰ کارکتری و ایموجی‌های سفارشی دارد.

ماستودون بیش از یک میلیون کاربر ماهانه فعال دارد و به گفته اوژن روچکو، مدیرعامل آن، از ۲۷ اکتبر پس از این که ایلان ماسک مالک توییتر شد، نیم میلیون نفر به شمار کاربرانش اضافه شد.

 کوهاست (Cohost)
کوهاست، یک پلت‌فرم شبکه اجتماعی بدون تبلیغات است. پستهایی که در این پلتفرم ارسال می‌شوند، درست مانند توییتر، تحت یک جدول زمانی عمودی قرار می‌گیرند. این شرکت اعلام کرده است چند دلار در ماه از کاربرانش دریافت خواهد کرد و به زودی انعام گرفته و اشتراک می‌فروشد.

 تروت سوشال (Truth Social)
این پلت‌فرم توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ساخته شده و در میان محافظه‌کاران محبوبیت دارد و اپلیکیشن آن، اخیرا در فروشگاه‌های اپ استور اپل و اندروید گوگل در دسترس قرار گرفته است. تروت سوشال تنها برای کاربران در آمریکا قابل دسترس است.

 تریبل سوشال  (Trebel Social)
این اپلیکیشن که خود را شبکه اجتماعی مردمی توصیف می‌کند، در اپ استور اپل و اندروید موجود است. این پلت‌فرم به کاربران اجازه می‌دهد مخاطب را برای افزایش تعامل در پست‌ها هدف قرار دهند و می‌گوید کاربران می توانند در موضوعات مورد بحث، کارشناسان را پیدا کنند.

 پارلر (Parler)
پلت‌فرم پارلر که توافق کرده است خود را به کانیه وست، رپر آمریکایی معروف بفروشد، محبوب محافظه کاران آمریکایی است. پارلر سال ۲۰۱۸ با رویکرد عدم نظارت بر محتوا راه اندازی شد که باعث شد محبوبیت زیادی میان کاربرانی پیدا کند که با سیاستهای نظارت بر محتوا در فیس بوک و توییتر مخالف بودند.

 تامبلر  (Tumbler)
تامبلر یک وب سایت شبکه اجتماعی است که سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد و به کاربران اجازه می‌دهد محتوایی به سبک وبلاگ و با عناصری شامل عکس و تصاویر متحرک (گیف) منتشر کنند. همچنین به کاربران امکان می‌دهد مانند قابلیت پیام مستقیم توییتر، با یکدیگر چت کنند.

 کلاب هاوس (Clubhouse)
این پلت‌فرم که میزبان اتاقهای صوتی زنده است، در زمان اوج بحران پاندمی کووید محبوبیت پیدا کرد. کلاب هاوس به کاربرانش اجازه می‌دهد در محیطیهایی که “اتاق” نامیده می‌شوند، با یکدیگر درباره موضوعات مورد علاقه‌شان صحبت کنند. سیستم ورود با دعوت برای دسترسی کاربران به این پلتفرم حذف شده است.
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۰۱۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما