۰

شرایط حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش بنیان آسیب دیده اعلام شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۵
شرایط حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش بنیان آسیب دیده اعلام شد
شرایط حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش بنیان آسیب دیده اعلام شد

آی‌تی‌من- مهرداد خلیلی با بیان این مطلب گفت: شرکت‌هایی که کسب و کار اینترنتی و پلتفرمی ‌مانند آموزش‌های مجازی، خرید و فروش‌های آنلاین و… داشتند طبیعتاً در یکی دوماه اخیر دچار آسیب شدند.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی براساس رسالتی که دارد برای این شرکت‌های دانش بنیان و خلاق تسهیلاتی در نظر گرفته است که با دستورالعمل خاصی این تسهیلات حمایتی را با نرخ‌های مناسبی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

خلیلی با بیان اینکه این تسهیلات شامل حال شرکت‌های دانش بنیان و همچنین خلاق می‌شود، گفت: بر اساس معیار و ملاک میزان آسیب‌های وارد شده طی یکی دوماه اخیر از این شرکت‌ها حمایت و تسهیلات ارائه می‌شود.

وی درباره کسب و کارهای آسیب دیده در شرکت‌های دانش بنیان گفت: معیار بررسی آسیب دانش بنیان‌ها که کسب و کار اینترنتی و پلتفرم داشتند این است که اگر تعداد کاربر آنها در مهرماه نسبت به مردادماه ۲۰ درصدکاهش داشته باشد می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند. وی افزود: همچنین افت حجم ترافیک معیار آسیب دیدگی برای دریافت این تسهیلات خواهد بود. خلیلی درباره شرکت‌های خلاق خاطر نشان کرد: آسیب‌های وارد شده به شرکت‌های خلاق با هماهنگی دبیرخانه این شرکت‌ها در معاونت علمی‌مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر این اساس مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حداکثر تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت‌های خلاق ۳۰۰ میلیون تومان است. به گفته وی، تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان توسط بانک‌ها و شرکت‌های خلاق از طریق صندوقهای پژوهش و فناوری انجام می‌گیرد.

وی گفت: سود تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان ۱۲ درصد و برای شرکت‌های خلاق ۹ درصد است. خلیلی گفت: همچنین در نظر داریم پرداخت‌ها یک مرحله‌ای و از دو طریق انجام گیرد. شرکت‌های دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های خلاق از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری این تسهیلات را دریافت می‌کنند. مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی‌صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: موارد بانکی تنفس و بازپرداخت ۱۲ ماهه برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده و شرکت‌های خلاق ۳ ماه تنفس دارند.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۳۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما