۰

۴ دستگاه به درگاه ملی مجوزها نپیوستند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
۴ دستگاه به درگاه ملی مجوزها نپیوستند
۴ دستگاه به درگاه ملی مجوزها نپیوستند

آی‌تی‌من-  وزارت اقتصاد اعلام کرد: از ۶ فروردین ماه سال جاری تا ۱۷ آذرماه امسال، تعداد ۵۱۶ هزار و ۹۵۲ درخواست برای صدور مجوز به دستگاه‌های مختلف، ارایه شده که از این میزان ۱۵۹ هزار و ۱۷۰ مجوز صادر و ۱۹۷ هزار و ۱۷۱ درخواست برای صدور رد شده است.

بر اساس آمار، از کل تعداد درخواست‌های ارایه شده، ۲۴ هزار و ۹۶۱ درخواست برای اخذ مجوز انصراف داده‌اند. همچنین، ۵ هزار و ۹۳۶ مجوز در صف صدور و ۱۳۵ هزار و ۶۴۹ درخواست هم در انتظار بررسی هستند.

به طور کلی بر اساس این آمار، ۱۲۷ هزار و ۱۶۰ مجوز با تاخیر در بررسی مواجه هستند که درصد کل تاخیر بررسی‌ها به کل درخواست‌ها ۲۴.۹ درصد است.

سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع و کانون وکلای دادگستری دستگاه‌هایی هستند که هنوز بر خلاف قانون، شرایط صدور مجوزهایشان را تحویل نداده و به درگاه ملی مجوزها نپیوسته‌اند.

در بین دستگاه‌های صادرکننده مجوز، وزارت تعاون با ۲۴۱ هزار و ۴۶۲ مورد بیشترین میزان درخواست برای صدور مجوز را داشته است که از این تعداد ۹۵ هزار و ۹۹۱ درخواست صادر، ۱۳۶ هزار و ۳۵۵ هم رد شده است. همچنین از این تعداد ۳ هزار و ۱۳۰ متقاضی برای دریافت مجوز انصراف داده‌اند. همچنین، ۴ مجوز در صف صدور و ۵ هزار و ۹۸۶ درخواست در صف بررسی و ۵ هزار و ۸۶۵ درخواست هم با تاخیر در صدور مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، معاونت علمی‌ریاست جمهوری در این بازه زمانی ۲۸ درخواست برای صدور مجوز داشته که هیچ مجوزی در این دوره صادر نشده و ۲۷ مجوز نیز رد شده است. این معاونت در این دوره زمانی یک مجوز در صف بررسی و البته هیچ تاخیری در بررسی و صدور مجوزها نداشته است.

همچنین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش مشاغل خانگی، ۴۰ هزار و ۵۴۵ درخواست صدور مجوز داشته که از این تعداد، ۴ هزار و ۴۳۱ مجوز صادر شده است. همچنین ۱۲ مجوز رد، ۴ هزار و ۷۵۳ درخواست برای مجوز انصراف، ۶۹۹ درخواست در صف صدور و ۳۱ هزار و ۳۴۹ درخواست در صف بررسی است.

۳۰ هزار و ۱۱۸ مجوز در این وزارتخانه با تاخیر در صدور مواجه هستند. همچنین، درصد تاخیر بررسی به کل درخواست‌ها ۷۴.۳ درصد است.
 
کد مطلب : ۲۸۰۴۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما