۰
پس از سه سال با حکم شورای رقابت

ادغام «تخفیفان» و «نت‌برگ» فسخ شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
ادغام «تخفیفان» و «نت‌برگ» فسخ شد
ادغام «تخفیفان» و «نت‌برگ» فسخ شد

آی‌تی‌من- در پی شکایت شرکت پارسی مهر نامی‌ایرانیان با نام تجاری «تخفیش» از شرکت آرمان فناوری هوشمند آریا، با نام‌های تجاری «تخفیفان» و «نت برگ»، شورای رقابت شرکت آرمان فناوری هوشمند آریا را به دلیل ارتکاب رویه ضد رقابتی جریمه و دستور به توقف رویه ضد رقابتی داد. همچنین شورای رقابت یکی شدن مالکیت دو نام تجاری نت برگ و تخفیفان را فسخ کرد.

براساس این گزارش، شورای رقابت تخفیفان و نت برگ را به دلیل وادار کردن شرکای تجاری مشترک با تخفیش به دلیل استنکاف از معامله، به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم و بر اساس بند 12 ماده 61 فصل نهم اصل 44 قانونی اساسی، به پرداخت جریمه نقدی ملزم کرد.

در همین راستا، شورای رقابت یکی شدن مالکیت دو نام تجاری تخفیفان و نت‌برگ را موجب افزایش بیشتر تمرکز در بازار تخفیف گروهی دانسته و به فسخ انتقال مالکیت نام تجاری نت برگ به آرمان فناوری هوشمند آریا و بازگرداندن سهام واگذار شده، رأی داد.

بر اساس این گزارش بررسی‌های کارشناسی مرکز ملی رقابت در حوزه کسب و کار تخفیف گروهی، نشان از تمرکز بالا و سهم غالب دو نام تجاری تخفیفان و نت‌برگ در این بازار داشته که با یکی شدن مالکیت آنها تمرکز به مراتب بالاتر نیز رفته است.

ادغام تخفیفان و نت‌برگ در بهمن سال 98 اعلام شده بود.
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۴۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما