۰
تا سال 2030

اندازه بازار رایانش کوانتومی به 125 میلیارد دلار می‌رسد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲
اندازه بازار رایانش کوانتومی به 125 میلیارد دلار می‌رسد
اندازه بازار رایانش کوانتومی به 125 میلیارد دلار می‌رسد

آی‌تی‌من-  شرکت تحقیقات بازار Precedence Research اعلام کرد که اندازه بازار جهانی رایانش کوانتومی ‌در سال گذشته میلادی 10.13 میلیارد دلار بود. اما با هزینه‌های هنگفتی که توسط دولت‌ها و شرکت‌های تجاری انجام می‌شود، بازار رایانش کوانتومی‌ در حال رونق گرفتن است. 

 تلاش‌ دولت‌ها برای حمایت از پردازش اطلاعات کوانتومی ‌در طول چند سال گذشته، به‌ویژه پس از سال 2014، افزایش قابل توجهی داشته است. علاوه بر این، تعدادی از کشورها به شدت به تحقیق و توسعه در زمینه رایانش کوانتومی ‌کمک مالی می‌کنند که به گسترش صنعت کمک می‌کند.

این بازار با تغییرات مهمی روبه‌روست که عمدتا در آمریکای شمالی در حال رخ دادن است. به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در بخش رایانش کوانتومی، شرکت‌های خصوصی نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این فناوری انجام می‌دهند. برای مثال، کسب‌وکارهای آمریکای شمالی مانند مایکروسافت، گوگل و آی‌بی‌ام سخت کار می‌کنند تا این فناوری را به بازار عرضه کنند.

در سوی دیگر جهان نیز شرکت علی‌بابا به عنوان بزرگترین خرده فروش آنلاین چین، در حال ساخت مرکز رایانش کوانتومی‌ خود است. علاوه بر این، دولت چین در حال ساخت یک مرکز ملی 10 میلیارد دلاری برای تحقیقات کوانتومی‌ است. 

بر اساس این گزارش، کامپیوترهای کوانتومی ‌در سطح جهانی برای ارائه راه حل‌های دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این به طور قابل توجهی توسعه تجاری برای رایانش کوانتومی ‌را تسریع می‌کند. شبیه‌سازی کوانتومی ‌نیز یکی از اولین کاربردهای کامپیوترهای کوانتومی ‌خواهد بود، زیرا می‌تواند نتایج مفیدی را تنها با بخش کوچکی از کیوبیت‌های مورد نیاز برای پردازش کلاسیک ارائه کند.

بر اساس برآوردهای شرکت تحقیقات بازار Precedence Research، پیش‌بینی می‌شود که زیر سیستم‌ها، به دلیل نیاز روزافزون به رایانش کوانتومی‌ در چندین صنعت، از جمله یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، و ساخت رادار، سهم بازار برجسته‌ای در بازار جهانی داشته باشند.

همچنین با توجه به استفاده سریع از فناوری‌های رایانش کوانتومی‌ در تعدادی از صنایع در منطقه اروپا، از جمله مواد شیمیایی، مراقبت‌های بهداشتی، آب و برق و داروسازی، بازار کوانتومی ‌اروپا بیشترین درآمد را در فروش کسب خواهد کرد.

بر اساس این پیش‌بینی‌ها، سریع‌ترین رشد بازار برای دسته راه حل‌های مشاوره جهانی پیش بینی می‌شود که عمدتاً ناشی از استفاده رو به رشد آن در تحقیقات دارویی، فرمولاسیون ترکیبات نوآورانه، هوافضا و دفاع، علم مواد، مواد شیمیایی، انرژی و نیرو، و مراقبت‌های بهداشتی است.

این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی کرده که سهم بازار رایانش کوانتومی ‌به دلیل پذیرش زودهنگام فناوری‌های پیشرفته در اختیار آمریکای شمالی باشد. ضمنا پیش بینی می‌شود اندازه بازار در آمریکای شمالی که در سال 2020 به میزان 171.4 میلیون دلار بود رشد قابل توجهی داشته باشد. 
 
کد مطلب : ۲۸۰۵۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما