۰
رییس اتحادیه فروشندگان تلفن شیراز اعلام کرد:

توقف فروش موبایل از ترس ورشکستگی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۳
توقف فروش موبایل از ترس ورشکستگی
توقف فروش موبایل از ترس ورشکستگی

آی‌تی‌من-  با گذری در بازار موبایل شیراز به راحتی متوجه می‌شوید که مردم به دلیل نداشتن تمکن مالی قدرت خرید گوشی را از دست داده‌اند و تنها مغازه‌های موبایل فروشی فعالیتشان را به فروش قاب و تعمیرات معطوف کرده‌اند.

این روزها قیمت دلار به حدی در نوسان است که برخی فروشندگان، محصولات را با نرخ دلاری معامله می‌کنند.

 توقف خرید و فروش موبایل در بازار شیراز
در همین رابطه رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبی شیراز با بیان اینکه تعطیلی بازار موبایل تهران از روز چهارشنبه گذشته در تهران باعث شد کالاها و گوشی‌های موبایل وارد دیگر شهرها نشود، می‌گوید: افزایش نرخ دلار و ارز باعث شد تا فروش گوشی تلفن همراه در بازار تهران متوقف شود و مغازه داران از ترس از دست ندادن سرمایه‌هایشان فروش موبایل را متوقف کردند.

علی دستغیب با بیان اینکه امید داریم که تعیین نرخ ارز 28 هزار و 500 تومانی قیمت تلفن همراه ارزان شود، می‌افزاید: قطعا عملیاتی شدن این مهم باعث کاهش قیمت موبایل در بازار می‌شود.رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبی شیراز با بیان اینکه بازار خرید و فروش موبایل در شیراز متوقف شده است و خریداران و فروشندگان جرات خرید و فروش گوشی همراه را ندارند، می‌گوید: متاسفانه قیمت موبایل آیفون 13 پرومکس 256 از 56 میلیون تومان به 85 میلیون تومان افزایش یافته است که این شرایط باعث شده نه خریداری و نه فروشنده‌ای در بازار وجود نداشته باشد.
دستغیب با بیان اینکه همواره امیدورایم که ثبات نرخ دلار رونق را به بازار موبایل بازگرداند، بیان می‌کند: قطعا کاهش نرخ دلار باعث افزایش خریداران و رونق بازار می‌شود و بی شک گران شدن محصولات تعداد خریداران موبایل را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم از خرید گوشی موبایل در شیراز استقبال نمی‌کنند، می‌گوید: در شرایط فعلی تنها مردم جهت انجام تعمیرات و لوازم جانبی به مغازه‌های موبایل فروشی مراجعه می‌کنند.

  تعطیلی 50 مغازه موبایل در شیراز 
رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبی شیراز با بیان اینکه بازار موبایل شیراز متوقف است و مردم به هیچ وجه جنس خزیداری نمی‌کنند، خاطر نشان می‌کند: از اوایل سال جاری تاکنون حدود 50 مغازه در شیراز به دلیل مشکلات زیاد پروانه‌هایشان را باطل کرده‌اند و از این حرفه کوچ کرده‌اند.

دستغیب در ادامه با بیان اینکه تعداد کمی‌از مردم گوشی‌های آیفون و گران قیمت خریداری می‌کنند، می‌افزاید: در حال حاضر مشکلات باعث شده تا مردم از خرید گوشی‌های با قیمت پائین‌تر استقبال کنند.

  بی ثباتی نرخ دلار عامل اصلی است
پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه هنوز اطلاع دقیقی از فعالیت دولتمردان جهت افزایش نرخ دلار وجود ندارد، می‌گوید: قطعا موضوعاتی مانند افزایش نرخ دلار و ..... به هیچ وجه مورد قبول نمایندگان نیست.

علی رضا پاک فطرت با بیان اینکه بی ثباتی نرخ محصولات ضربات زیادی را به تمام افراد و تولید کنندگان وارد می‌کند: متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از مغازه داران کالاها و محصولاتشان را از ترس گرانی‌ها به مردم نمی‌فروشند.

وی با بیان اینکه گردش ریال و پول در جامعه کاهش یافته است، می‌گوید: متاسفانه این اتفاق به شدت نگران کننده است و وجود ثابت اقتصادی در کشور از موضوعات بسیار مهم است.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه در حال حاضر نوسانات نرخ ارز نباید به شدت و سرعت اتفاق بیفتد، بیان می‌کند: در حال حاضر نوسانات نرخ ارز و قیمت‌ها باید به شدت و با یک شیب ملایمی‌رخ دهد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه قطعا درباره این اتفاقات از مسئولان در مجلس سوال خواهیم کرد، بیان می‌کند: در شرایط فعلی منتظریم تا رییس جدید بانک مرکزی چه اقدامی‌جهت تثبیت نرخ ارز انجام می‌دهد.
 
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۲۸۰۵۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما