۰

سونامی ‌اخراج به گوگل رسید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹
سونامی ‌اخراج به گوگل رسید
سونامی ‌اخراج به گوگل رسید

آی‌تی‌من- این اخراج‌ها در مقطع حساسی برای این شرکت آمریکایی که همواره در حوزه مهم تحقیقات هوش مصنوعی پیشرو بوده است، انجام می‌شود. آلفابت اکنون با چالش از سوی مایکروسافت در شاخه ای از فناوری روبه‌روست که می‌تواند عملا هر محتوایی که کاربر می‌تواند به آن فکر کرده و در کادر متن وارد کند را تولید کند.

مایکروسافت به تازگی اعلام کرد نگرانی‌های رکود، این شرکت را وادار کرده است ۱۰ هزار شغل معادل کمتر از پنج درصد از کارکنانش را اخراج کند و این شرکت به استفاده از هوش مصنوعی در محصولاتش متمرکز خواهد شد.
ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت هم در اطلاعیه خود به کارمندان این شرکت، اظهارات مشابهی داشت.

آلفابت در دو سال گذشته که شمار کارمندانش افزایش سریعی پیدا کرد، با واقعیت اقتصادی متفاوتی روبه‌رو شده و پیچای مسوولیت کامل تصمیماتی که گرفته شده است را برعهده می‌گیرد.

پیچای در سال ۲۰۱۹، مدیرعامل آلفابت شد. وی گفت: گوگل آماده می‌شود بخشی از تجربه‌های جدید برای کاربران، طراحان و کسب و کارها را به اشتراک بگذارد و این شرکت، با هوش مصنوعی در همه محصولاتش، فرصت مهمی ‌پیش رو دارد.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند: این شرکت سرگرم کار برای یک عرضه مهم در زمینه هوش مصنوعی است. یکی از این منابع آگاه اظهار کرد: این رویداد ممکن است بهار امسال اتفاق بیافتد.

سوزانا استریتر، تحلیلگر شرکت «هارگریوز لنزداون» در این باره گفت: کسب و کار تبلیغات که موتور جست و جوی گوگل و یوتیوب را حمایت می‌کند، از تلاطم اقتصادی در امان نبوده است. رشد تبلیغات ضعیف شده که تضاد چشمگیری با روزهای شلوغ دوران بازگشایی پساکرونایی دارد. این شرکت با رقابت و تهدیدهای رگولاتوری هم روبه‌روست.

هنوز معلوم نیست که آیا آلفابت برای این اخراج‌ها، هزینه مالی یک باره متحمل خواهد شد یا خیر. مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد بسته‌های پاداش پایان خدمت برای این غول نرم افزاری، بیش از یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. مدیرعامل آلفابت گفت: اخراجها پس از بازبینی افراد و اولویتها صورت گرفت و به کاهش نیروی کار در مناطق مختلف منتهی شد. در میان کارکنانی که اخراج می‌شوند، استخدام کنندگان، کارکنان اداری و افراد مشغول در تیمهای مهندسی و محصول دیده می‌شوند.

در آمریکا، آلفابت به کارمندانی که قرار است اخراج شوند، اطلاع داده است و آنها بسته پایان خدمت، مراقبت درمانی به مدت شش ماه و همچنین حمایت مهاجرتی دریافت خواهند کرد.

یک نفر که بنا به گفته خودش در بخش مرورگر کروم گوگل کار می‌کرد، در توییتر اعلام کرد: با این که یک موقعیت مدیریتی در این پروژه داشت، شغلش را از دست داده است.

اطلاعیه اخراج‌های خارج از آمریکا، به دلیل قوانین اشتغال محلی متفاوت، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

گوگل همچنین در راستای استفاده از یک سیستم مدیریت عملکرد جدید، پرداخت بخشی از پاداش پایان سال کارمندانش را به تعویق می‌اندازد. یک سخنگوی گوگل به رویترز گفت: این شرکت ۸۰ درصد پاداش را به کارمندان واجد شرایط می‌دهد و باقی آن در ماههای بعد پرداخت می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل معمولا پاداش کامل را در نخستین ماه سال پرداخت می‌کرد.
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۶۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما