۰

افزایش تقاضا برای استخدام هکرها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳
افزایش تقاضا برای استخدام هکرها
افزایش تقاضا برای استخدام هکرها

آی‌تی‌من- شرکت کسپرسکی که بازار مشاغل دارک وب در فاصله ژانویه سال ۲۰۲۰ تا ژوئن سال ۲۰۲۲ را بررسی کرده است، ۱۵۵ گروه را شناسایی کرده که آگهی استخدام داشته‌اند.

از حدود ۲۰۰ هزار آگهی استخدام که در گروه‌های دارک وب در این دوره بیش از دو ساله منتشر شد، ۴۱ درصد در سال ۲۰۲۰ بود. شمار آگهی‌های پست شده در نخستین ماه‌های سال ۲۰۲۱، کاهش پیدا کرد اما با افزایش زمزمه‌ها درباره احتمال وقوع رکود اقتصاد جهانی، این آگهی‌ها دوباره افزایش پیدا کردند.
به علاوه، درخواست زیادی برای طراح برنامه وجود داشت و تقریبا دو سوم از آگهی‌های مورد بررسی، مربوط به استخدام طراح بود. 

به منظور جذب افراد متقاضی کار از شغل‌های قانونی، این آگهی‌های استخدام شرایط جذابی نظیر دورکاری (۴۵ درصد)، اشتغال تمام وقت (۳۴ درصد) و برنامه منعطف (۳۳ درصد) را پیشنهاد می‌کردند. این گزارش، اهمیت دورکاری در این نوع شغل را بارز کرد چرا که ناشناس بودن، برای مجرمان سایبری ضروری است.

یک وعده دیگر، پرداخت حقوق ثابت بود. با وجود این که این وعده در تعداد اندکی از آگهی‌ها وجود داشت، اما این طور که معلوم شد میانگین حقوق ماهانه یک مهندس طراحی معکوس، ۴۰۰۰ دلار است. برای حملات و طراحان هم میانگین حقوق ماهانه ۲۵۰۰ و ۲۰۰۰ دلار پیشنهاد شد. بسیاری از این مشاغل هم شامل پرداخت پاداش و حق کمیسیون برای پروژه‌های موفق بودند.

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۷۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما