۰

کوبا: متا سانسور می‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۸
کوبا: متا سانسور می‌کند
کوبا: متا سانسور می‌کند

آی‌تی‌من- خبرگزاری فرانسه، گزارش کوبا روز قبل به شدت از متا، شرکت مادر فیس بوک، انتقاد و این شرکت را به “استاندارد دوگانه” با “سانسور” حساب‌های کوبایی از یک سو و در عین حال اجازه دادن به “عملیات اطلاعات نادرست و بی ثبات سازی" از سوی دیگر متهم کرد.

یک روز قبل، متا اعلام کرده بود حساب‌های جعلی طرفدار دولت در کوبا و بولیوی را غیرفعال کرده است که به گفته این گروه، برای بی‌اعتبار کردن مخالفان و «لایک کردن» محتوای طرفدار دولت استفاده می‌شدند. میگل دیاز کانل، رییس جمهور کوبا در حساب کاربری خود در توییتر به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد: ما ریاکاری جدید و همدستی این شرکت‌ها با سابقه شناخته شده اطلاعات نادرست و عملیات بی‌ثبات‌سازی در پلتفرم‌های دیجیتال علیه کوبا را رد می‌کنیم.

بن نیمو، یکی از مدیران امنیتی این شرکت مستقر در کالیفرنیا، روز پنجشنبه در کنفرانس ویدئویی با خبرگزاری فرانسه توضیح داد که تلاشی برای “پنهان کردن عامل همه این اقدامات وجود داشت”.  برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا، «دستکاری و استاندارد‌های دوگانه‌ای را که کنسرسیوم‌های فراملی (غیراطلاعاتی) علیه کوبا عمل می‌کنند، محکوم کرد و افزود که یکی از مقامات متا «مدیر سابق کمپین یک سناتور جمهوری خواه ضد کوبایی» بوده است.

در کوبا، متا ۳۶۳ حساب فیس بوک و همچنین ۲۷۰ صفحه و ۲۲۹ گروه و ۷۲ حساب اینستاگرام را غیرفعال کرد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۸۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما