۰
کاندیداهای صنف فناوری اطلاعات تاکید کردند:

تلاش حداکثری برای حضور نماینده‌ای از صنف در هیأت رئیسه اتاق بازرگانی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۴
تلاش حداکثری برای حضور نماینده‌ای از صنف در هیأت رئیسه اتاق بازرگانی
تلاش حداکثری برای حضور نماینده‌ای از صنف در هیأت رئیسه اتاق بازرگانی
 
آی‌تی‌من- در ابتدای این بخش، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره نصر تهران با بیان اینکه در این دوره 10 نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات به صورت رسمی کاندید انتخابات اتاق بازرگانی شده‌اند، گفت: حضور هر چه بیشتر نمایندگان صنف برای مشارکت در این انتخابات گواهی بر بلوغ این حوزه است.
 
او ضمن ابراز امیدواری از برگزاری پرشور انتخابات اتاق بازرگانی در 20 اسفند 1401، حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران را از کاندیداهای صنف فاوا اعلام کرد.
 


فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی و کاندیدای دور جدید انتخابات این تشکل نیز با اشاره به اینکه دوره قبلی اتاق تهران اولین دوره‌ای بود که نمایندگان حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال به صورت منسجم حضور داشتند، بیان کرد: در دوره‌های پیشین اعضای اتاق به حوزه اقتصاد دیجیتال نزدیک بودند اما در هیاهوی سایر حوزه‌ها این حوزه چندان به چشم نمی‌آمد. در دوره پیش چند اتفاق خوب رخ داد. مجموعه ائتلاف برای فردا به عنوان یک تشکیلات منسجم توجهات را به سمت این حوزه از اقتصاد بیشتر کرد و بدنه ائتلاف رای قابل ملاحظه‌ای به ارمغان آورد.
 
او با بیان اینکه تمرکز این ائتلاف در حوزه اقتصاد دیجیتال است، گفت: در این دوره ارتباط سیستماتیک و صمیمانه‌ای میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و اتاق بازرگانی ایجاد شد که پیش از این وجود نداشت. یکی از اهداف ما این بود که این دو تشکل با ارزش را به همدیگر نزدیک کنیم که خروجی حاصل از آن مقطعی نباشد و فارغ از افراد به صورت دنباله‌دار ادامه پیدا کند. بنابراین میان دو تشکل تقسیم‌ کاری انجام شد و اقداماتمان در راستای همدیگر بود.
 
فردیس حضور نماینده‌ای از صنف فاوا در هیأت رئیسه اتاق تهران را یکی از هدفگذاری‌های مهم برشمرد و افزود: اگرچه تصمیم‌سازی‌ها در کمیسیون‌های اتاق انجام می شود اما برخی تصمیمات مهم نیز در هیأت رئیسه گرفته می‌شود. اگر در هیأت رئیسه حضور داشته باشیم طبیعتا موثرتر عمل‌ خواهیم کرد.
 
او ادامه داد: موضوع مهم این است که هر کدام از افراد صنف که در این انتخابات رای آورد، به قدری رای بالایی داشته باشد که قدرت چانه زنی پیدا کند و به هیأت رئیسه اتاق راه پیدا کند. تعدد بالای نمایندگان از یک صنعت گرچه نشان دهنده بلوغ آن صنعت است اما از سوی دیگر می تواند موجب شکست آرا شود و وقتی میخواهیم برای هیأت رئیسه چانی زنی کنیم به چالش برخواهیم خورد.
 


نوآوری و فناوری برای برابری جنسیتی
سادینا آبایی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران و دیگر کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی با اشاره به 8 مارس، روز جهانی زن و شعاری که امسال برای این روز در نظر گرفته شده با عنوان «نوآوری و فناوری برای برابری جنسیتی» تاکید کرد: برای رسیدن به خواستگاهی که زنان در پی آن هستند، راه درازی در پیش است. اگرچه کار تشکلی امری جنسیتی نیست اما متاسفانه در صنف فناوری اطلاعات حمایت کمی از زنان این حوزه وجود دارد.
 
آبایی با ابراز گلایه از اینکه حضور زنان در مجامعی که در آن رای‌گیری می‌شود کم است، ادامه داد: در صنف فناری اطلاعات هم مانند سایر صنوف قدرت لابی‌گری و چانه زنی زنان زیاد نیست. ما با حضور در این مجامع به دنبال شکستن سقف شیشه‌ای و باز کردن فضا و هموار کردن راه سایر زنان هستیم. ضمن اینکه اتاق بازرگانی یکی از بزرگترین تشکل‌ها در کشور است و مهم است که بتوانیم کرسی بیشتری در آن داشته باشیم.
 
او به موضوع عدم به اعتماد به یکدیگر در کشور اشاره کرد و گفت: من کاندیدا شده‌ام تا این اعتماد را بازگردانم تا با اعتماد و اتحاد میان رای دهنده و رای گیرنده، مسائل و مشکلات را با کمک همدیگر حل کنیم.
 


منافع صنفی در راستای منافع اقتصادی
در ادامه این نشست، شهاب حوانمردی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: در سال‌های گذشته شاهد نشانه‌های بلوغ صنف بودیم. اکنون بیش از گذشته شرکت‌هایی که در بازار رقیب یکدیگر هستند برای حل مسائل مشترک و چانه‌زنی در اموری که دغدغه همگی آنهاست نیاز دارند دور یک میز بنشینند، یکپارچه شوند و قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشند.
 
او با اشاره به حضور خود در هیأت مدیره ادوار نصر تهران گفت: اکنون باید پیش‌تر رویم و از مشترک‌المنافع شدن در منافع صنفی به عرصه اقتصادی برسیم. در دوره‌های پیشین که عضو هیأت مدیره نصر تهران بودم وارد مذاکره جدی‌تری برای انتخابات اتاق بازرگانی شدیم. با حضور نمایندگانی از صنف و صنعت با نگاهی مبسوط‌تر اولین پرچم را در اتاق تهران به صورت منسجم به اهتزاز درآوردیم.
 
جوانمردی ادامه داد: تلاش ما در مورد تبیین این موضوع، معرفی حوزه و اهمیت آن و باز شدن باب گفتگو با سایر بخش‌های صنعت هموار شده است. در این میان قطعا کاستی‌هایی بوده امام وقایعی که در این چهار سال رخ داد هم توجهات زیادی را جلب کرد و هم ترمزهایی کشید». او با تاکید بر اینکه در این دوره از معرفی حوزه آی‌سی‌تی و اقتصاد دیجیتال در اتاق بازرگانی باید به مرحله تثبیت برسیم بیان کرد: «یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که منجر به این امر می‌شود، حضور نماینده‌ای از ما در هیأت رئیسه اتاق بازرگانی است. همچنین نیاز است تا رابطه تشکل‌ها با یکدیگر در رأی آنها سازمان نظام صنفی است، گسترش یابد. در این حالت طی فرایندهای تصمیم‌سازی در کنار مقررات‌گذاری حل مسائل صنفی و اقتصادی تسهیل خواهد شد.
 
او با اشاره به تجربیات پیشین خود گفت: اگر به صورت یک تیم متشکل نتوانیم وارد اتاق شویم، احتمال توفیقمان کم خواهد بود. بنابراین از همه اعضای صنف دعوت میکنم که برنامه‌ها و نگاه رو به آینده لیست‌ها را بررسی کنند و با هر ترتیبی که به جمع‌بندی می‌رسند از لیست‌ها حمایت کنند تا نمایندگانی که از این صنف وارد اتاق می‌شوند، پشتوانه رای بالاتری داشته باشند.


 
یکی مرد جنگی به از صد هزار
حمید بهنگار، رئیس کمیسیون توسعه اقتصاد دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و دیگر کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی برگزاری نشستی مشترک با حضور نمایندگان نصر و اتاق بازرگانی را نوعی تابوشکنی خواند و گفت: در این دوره مدیران جوان نگاهی نوگرایانه دارند و همفکری زیادی میان دو تشکل سازمان نظام صنفی و اتاق بازرگانی پدید آمده است. نگاه ما به گذشته نیست، به دنبال منافع صنف هستیم. من فرزند این خانه هستم و در ادامه هم تلاش میکنم اهدافی که برای صنف مهم است را دنبال کنم.
بهنگار در مورد پیگیری‌های انجام شده در مورد رفع محدودیت‌های اینترنتی نیز گفت که رویکرد او پرهیز از رسانه ای کردن پیگیری‌ها در خصوص رفع محدودیت اینترنت و فراتر از آن آزادسازی اینترنت است.
 
مازیار نوبخش، عضو هیأت مدیره نصر تهران و کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی نیز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را خانه اول اهالی فناوری اطلاعات دانست و گفت: هر کدام از ما که سعادت خدمت در اتاق بازرگانی را داشته باشیم باید به منافع صنف توجه کنیم. در طی این سال ها تشکل های مختلفی به دلیل تنوع این صنعت شکل گرفته است. اتفاقی که در دوره اخیر شاهد بودیم این بود که در کمیسیون اقتصاد نوآوری چتر حمایتی برای تشکل ها فراهم شد. افراد در هر ائتلافی که وارد شده‌اند خوب است این ائتلاف را ادامه دهند و اتاق بازرگانی جایگاهی باشد تا تشکل‌های مختلف اعلام نظر کنند.
 


او انگیزه خود برای ورود به انتخابات اتاق بازرگانی را پیگیری موضوعات بیمه‌ای در سازمان نصر تهران به ویژه طی بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه کاران دانست: این بخشنامه پیوستی داشت که برای سال پیش بود و با تایید اتاق انجام گرفته بود و نظر نصر را نداشت. در واقع اتاق بازرگانی نماینده بخش خصوصی بود که آن را امضا کرده بود. بنابراین فکر کردم با توجه به شناختی که از مسائل روز صنف دارم می‌توانم این موضوعات را در اتاق هم پیگیری کنم.
 
نوربخش به موضوع دیگری هم اشاره کرد: صنایع مختلفی در اتاق حضور دارند و اگر داوطلبان صنف را به سایر صنایع در اتاق معرفی کنیم کار مهمی کرده‌ایم. اگر از طرف نصر و اتاق بتوانیم شرکت‌ها را نوعی رتبه‌بندی کنیم تا صنایع مختلف بتوانند نیازهای فناوری اطلاعاتشان را از طریق اعضای صنف برطرف کنند کار ارزشمندی انجام شده است. او گفت: «یکی مرد جنگی به از صد هزار، هر چه افرادی که از صنف وارد اتاق می‌شوند به نتیجه کار توجه داشته باشند و برای موضوعات پیش رو وقت بگذازند بسیار مهم خواهد بود. چیزی که مهم است این است که بتوانیم نتیجه و دستاوردی داشته باشیم.
کد مطلب : ۲۸۰۹۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما