۰

قطع صدای دوربین موبایل در ژاپن ممنوع شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۲
قطع صدای دوربین موبایل در ژاپن ممنوع شد
قطع صدای دوربین موبایل در ژاپن ممنوع شد

آی‌تی‌من- قوانین ژاپن خاموش کردن صدای شاتر را در آیفون و اندروید ممنوع می‌کند. از همین رو به کاربران اپل هشدار داده شده است که نمی توانند صدای شاتر دوربین را در برخی از دستگاه‌ها به ویژه آیفون‌هایی که برای فروش و استفاده در بازار ژاپن ساخته می‌شوند، خاموش کنند.

این به این معنی است که صرف نظر از تنظیمات یا مکانی که عکس گرفته می‌شود، در گوشی‌های آیفون صدا به گونه‌ای کدگذاری می‌شود که هر کسی  در اطراف صدا را متوجه خود کند، بنابراین نمی‌توان عکسی برخلاف رضایت دیگر افراد گرفت.

طبق گزارش کمپانی تنورشر سازنده نرم افزارهای حذف قفل آی کلود، هر آیفونی که برای فروش و استفاده در بازار ژاپن ساخته می‌شود، به این شکل طراحی شده است. اما هنوز راه‌حل‌هایی برای خاموش کردن صدای شاتر دوربین وجود دارد.

مدیران بخش تولید نرم افزار ۴MeKey (نرم افزار کلید) این کمپانی نیز ادعا کرده‌اند که  که علیرغم اینکه آیفون تنظیماتی برای خاموش کردن شاتر ندارد، می تواند این کار را انجام دهد. پس از دانلود این ابزار، کاربران آیفون باید «Turn Off Camera Sound» را انتخاب کنند. سپس باید از کابل USB برای اتصال آیفون با نرم افزار  «کلید» به لپ تاپ یا رایانه شخصی استفاده شود.
با کلیک روی گزینه «اعتماد»، رایانه متصل، به سیستم آیفون، دسترسی خواهد داشت. سپس، یک دوره انتظار کوتاه برای تشخیص دستگاه وجود خواهد داشت. اینجاست که همه چیز خطرناک‌تر می‌شود، زیرا این گزینه می‌تواند آیفون را برای حذف این ویژگی «جیل‌برک» کند. جیل‌برک بر عملکرد سیستم عاملی که کمپانی سازنده گوشی موبایل روی آن نصب کرده تاثیر می‌گذارد.

جیلبریک مزایایی مانند اضافه کردن ویژگی‌های اغلب ناسازگار با گوشی تلفن همراه دارد.اما جیلبریک کردن گوشی موبایل خطر سرقت داده‌ها، نصب برنامه‌های بدافزار، بروز مشکلات برای سیستم عامل و موارد خطرناک دیگر را نیز به همراه دارد. اگر می‌خواهید آیفون خود را جیل‌برک کنید، می‌توانید این کار را پس از اتصال گوشی و کامپیوتر انجام دهید. داده‌های «جیل‌برک» باید در یک درایو فلش ذخیره شوند.

اطلاعات خود را تأیید کنید و سپس روی Start برای خاموش کردن در صفحه رایانه کلیک کنید. از اینجا، نرم افزارکلید کار خود را برای حذف صدای شاتر انجام می‌دهد. پس از اجرای موفقیت آمیز نرم افزار کلید، گوشی دیگر هنگام عکس گرفتن صدا تولید نمی‌کند.
 
کد مطلب : ۲۸۰۹۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما