۰

کاربران آیفون باوفاترند یا اندرویدی‌ها

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
کاربران آیفون باوفاترند یا اندرویدی‌ها
کاربران آیفون باوفاترند یا اندرویدی‌ها

آی‌تی‌من- برای اینکه مشخص شود کاربران آیفون گوشی‌های خود را بیشتر نگه می‌دارند یا کاربران گوشی‌های اندرویدی، CIRP بررسی جالبی انجام داده تا آمار مشخصی از کاربران به‌دست بیاورد که مشخص شود کدام دسته از گوشی‌های‌شان بیشتر استفاده می‌کنند.

براساس آمار به‌دست آمده، در ایالات متحده، جمعیت کاربران گوشی‌های هوشمند دو سیستم‌عامل‌ تلفن همراه تقریبا پنجاه پنجاه است؛ یعنی تقریبا نصف کاربران از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند و نیم دیگری از گوشی‌های اندرویدی بهره می‌برند، اما آمار عرضه سالانه گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی‌های اندرویدی با اختلاف زیادی در ایالات متحده بیشتر است.

اگر در ایالات متحده بین استفاده از اندروید و iOS تقسیم ۵۰/۵۰ وجود داشته باشد، اما مردم سالانه بیشتر از آیفون‌ها، گوشی‌های اندرویدی خریداری می‌کنند، این به شدت نشان می‌دهد که کاربران اندرویدی تلفن‌های خود را بیشتر از کاربران آیفون ارتقا می‌دهند.

براساس آمار منتشر شده، ۱۰ درصد از دارندگان گوشی‌های آیفون قبل از ارتقاء به گوشی دیگر گوشی‌های خود را تقریبا یک سال یا کمتر نگه می‌دارند، به این معنی که ۹۰ درصد از کاربران آیفون گوشی‌های خود را بیش از یک سال نگه می‌دارند.

این درحالی‌است که ۲۳ درصد از کاربران گوشی‌های اندروید یا بیش از دو برابر تعداد کاربران آیفون، گوشی‌های خود را ممکن است بیشتر از یک سال نگه دارند. زمانی‌که موضوع استفاده از گوشی‌ها به بیش از دو تا سه‌سال می‌رسد باز کاربران گوشی‌های آیفون درصد بیشتری از این آمار را به‌خود اختصاص می‌دهند.
دلایل تعویض سریع گوشی‌های اندرویدی چیست؟
اگرچه آمار جالبی است، اما سوال اصلی باید این باشد که چرا کاربران اندروید به سرعت گوشی‌های خود را تعویض می‌کنند در حالی که کاربران آیفون به آنچه که دارند پایبند هستند؟

در گذشته، توضیح آسان به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری بود. آیفون‌ها در اکثر موارد از ارتقاء نسخه‌های جدید iOS برای بیش از پنج سال پشتیبانی می‌کنند. در مقابل، گوشی‌های اندرویدی سال گذشته خوش شانس بودند که دو سال پشتیبانی دریافت کردند.

سامسونگ، بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان، تقریباً تمام تلفن‌های خود را به مدت چهار سال پشتیبانی ‌می‌کند. این امر سایر فروشندگان را وادار به ارایه وعده‌های مشابه کرده است، به طوری که گوگل اخیراً با هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری متعهد شده تا سری پیکسل ۸ در صدر همه آنها قرار بگیرد.

اولین نظریه‌ این است که از آنجایی که گوشی‌های اندرویدی به‌طور متوسط قیمت کمتری نسبت به آیفون دارند، دارندگان تمایل بیشتری برای تعویض گوشی خود دارند. این یک تئوری جالب است، اما زمانی که متوجه می‌شوید قیمت برخی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده با آیفون‌ها مقایسه می‌شود، این موضوع کمرنگ می‌شود. همچنین وقتی صحبت از گوشی‌های تاشو که هر سال محبوب‌تر می‌شوند و به شدت گران هستند، باز نتیجه‌گیری کمی متفاوت‌تر می‌شود.

نظریه دیگر این است که آیفون‌ها از گوشی‌های اندرویدی بادوام‌تر هستند. با این حال، باید بگوییم که این روزها گوشی‌های اندروید و آیفون‌ها اساسا از یک متریال ساخته می‌شوند. همه آنها فقط از شیشه و فلز تشکیل می‌شوند. در واقع، دستگاه‌های اندرویدی ارزان‌تر که از پلاستیک ساخته شده‌اند از آیفون‌ها بادوام‌ترند، زیرا افتادن آن‌ها باعث شکسته شدن پشت آن نمی‌شود.

بهترین تئوری ارایه شده توسط CIRP این است که کاربران برای انتخاب گوشی‌های اندرویدی گزینه‌های بسیاری پیش رو دارند، این در حالی است که هر سال فقط یکی دو مدل گوشی آیفون معرفی می‌شود، بر این اساس تعداد زیاد گزینه‌ها کاربران اندروید را وادار می‌کند تا بیشتر اقدام به خرید مدل‌های جدید کنند. به عبارت دیگر، از آنجایی که هر سال تعداد بسیار کمی آیفون ارایه می‌شود که در واقع به‌لحاظ ظاهری ارتقا چندانی نسبت به نسل قبل ندارند، کاربران ترجیح می‌دهند چند سال از یک مدل آیفون استفاده کنند و بعد با عرضه مدلی که با نسل‌های قبلی متفاوت‌تر است اقدام به خرید نسخه جدید کنند یا در نهایت سالی یک‌بار آن‌هم به‌دلیل ارتقا دوربین و پردازنده نسل جدید آیفون را بخرند. با این حال، کاربران اندروید نه تنها با دلیل وجود گزینه‌های متعدد هر سال از برند منتخب خود، بلکه از برندهای رقیب نیز مجبور به ارتقاء می‌شوند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۰۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما