۰
رییس دانشگاه شریف:

مسوولان هنوز از پلتفورم‌های دشمن استفاده می‌کنند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
مسوولان هنوز از پلتفورم‌های دشمن استفاده می‌کنند
مسوولان هنوز از پلتفورم‌های دشمن استفاده می‌کنند

آی‌تی‌من- جلیلی در همایش بین‌المللی فرهنگ و تربیت در«فضای مجازی و دانشگاه هوشمند» با بیان تاثیر فضای مجازی در فرهنگ دانشگاهی گفت: امام فرمودند دانشگاه کارخانه ادمسازی است. در دانشگاه خیلی کم به این موضوع توجه می‌کنم. آدم سازی مستلزم تربیت است و تربیت قاعدتا با جهان بینی ما در هم تنیده شده است. منظورم ما از تربیت، تربیت اسلامی و خدامحور است.

جلیلی افزود: وقتی اسم تربیت می‌آید فرهنگ پایدار می‌شود اگر در دانشگاه چهار کلمه‌ی آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ را مدنظر قرار دهیم، فرهنگ مظلوم‌ترین و مهمه‌ترین است.

رییس دانشگاه شریف ادامه داد: بر خود می‌بالیم که مقاله داریم، انقدر فارغ‌التحصیل و دانشجو خروجی دادیم، اما هیچ وقت آمار ندادیم چه قدر آدم خوب تربیت کردیم.

وی با بیان نقش مهم فرهنگ در فضای گفت: فرهنگ در فضای مجازی قله تاثیر شبیه خون فرهنگ است که بهره‌برداری انقلاب از دو دهه قبل آن را مطرح کردند و ما آنرا جدی نگرفتیم. حکمرانی فرهنگی از طریق فضای مجازی بر جامعه ما سیطره پیدا کرده است.

رییس دانشگاه شریف در پاسخ به این سوال که سکو (پلتفرم) مهم‌تر است یا محتوا گفت: برخی مدیریت کلان کشور مقاله نوشتند و گفتند سکو مهم نیست، سکو ما دیگران باشد ما محتوا تولید کنیم که اشتباه بزرگ همینجا بود آن‌ها می‌گفتند سکوی مفت و خوب را قدر بدانید. بیاید محتوا بریزد و حظ کنید در این پلتفرم، فحش‌های ۱۴۰۱ ما را به حظ رساند.

وی با بیان اتفاقت پاییز ۱۴۰۱ توامانی آن با حکمرانی فضای مجازی ادامه داد: اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ نتیحه جدی نگرفتن حکمرانی فضای مجازی در فرهنگ بود. نتیجه آنکه میگویند سکو را رها کن! موضوع از حکمرانی فرهنگی فراتر رفت و به صاحبان سکو‌ها تسری پیدا کرد و تبدیل به حکمرانی سیاسی و رسانه‌ای شد.

جلیلی افزود: در همین سکو‌ها (پلتفرم) سلاح فروختند؛ چه کردیم که این چنین شد؟ رها کردیم.

وی با بیان استفاده مسوولان از پلتفر‌های غیرایرانی گفت: مسوولان ما هنوز از سکوی دشمن استفاده می‌کنند و حاضر نیستند بیرون بیایند و، چون مسوولان و نمایندگان حاضر نیستند از سکوی دشمن بیرون بیایند، زندگی مردم را در سکوی دشمن شکل می‌دهند همان‌هایی که می‌گویند این عکس را بگذار آن را نگذار.

رییس دانشگاه شریف با بیان نقش فعال فضای مجازی در تمام ابعاد شئونات اسلامی ادامه داد: ابتدا قبول کنیم که فضای مجازی در تمام شئون اسلامی نقش مهم را ایفا می‌کند. ما باید تنظیم گری کنیم و از آن نترسیم.

جلیلی گفت: چاره‌ای نداریم جز اینکه فضای مجازی خودمان را در دانشگاه خودمان داشته باشیم.

وی با بیان برخورد حکومت آمریکا با تیک‌تاک گفت: این روز‌ها برخوردی که حکومت امریکا با تیک‌تاک کرد یک درس بزرگ بود.
 
مرجع : دانشجو
کد مطلب : ۲۸۰۹۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين