۰
در سومین گزارش سالانه «دیجی‌پی» مطرح شد:

سهم صنعت «لندتک» از تسهیلات اعطایی خرد کشور فقط 14 هزارم درصد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹
سهم صنعت «لندتک» از تسهیلات اعطایی خرد کشور فقط 14 هزارم درصد
سهم صنعت «لندتک» از تسهیلات اعطایی خرد کشور فقط 14 هزارم درصد

آی‌تی‌من- هدف از انتشار این گزارش، ارائه پاسخ شفاف به پرسش‌های متداول علاقه‌مندان درباره کیفیت و کمیت فعالیت‌های دیجی‌پی و همچنین ایجاد فرصتی برای تحلیل و بررسی روند رشد خدمات فین‌تک و لندتک در کشور عنوان شده است.

در این گزارش آمده است: سومین گزارش عملکرد دیجی‌پی در حالی منتشر می‌شود که نیاز به حضور فین‌تک‌ها به خصوص لندتک‌ها نقش تاثیرگذار آن‌ها در فراگیری مالی بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید. مهم‌ترین سوالی که دیجی‌پی در این گزارش به دنبال پاسخ به آن بوده‌، این است که به عنوان یک فین‌تک تا چه اندازه در تحقق رسالت اصلی خود در فراگیری مالی عمل کرده است. 

این گزارش با محوریت و تاکید بر شفافیت تهیه شده و در آن عملکرد یک‌ساله دیجی‌پی از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفته است. اصلی‌ترین محورها و پرسش‌های کلیدی که در این گزارش پاسخ داده شده است، شامل جایگاه صنعت فین‌تک در ایران، جهان و منطقه، الگوهای رفتاری کاربران در استفاده از خدمات دیجی‌پی به عنوان یک سرویس فناوری مالی، نحوه استفاده کاربران دیجی‌پی در استفاده از خدمات اعتباری و خرید اقساطی، روند تغییر رویکرد کاربران به مفاهیمی‌همچون خدمات اعتباری، رتبه اعتباری، بازپرداخت، سابقه اعتباری و ردپای دیجیتال، عملکرد سرویس‌های نوپای دیجی‌پی در سال ۱۴۰۱، عملیات پشتیبانی کاربران دیجی‌پی در سال گذشته و رویدادها و مسوولیت‌های اجتماعی  دیجی‌پی است.

بر اساس این گزارش، متوسط تراکنش‌های ماهانه در سوپراپلیکیشن دیجی‌پی به یک میلیون و 300 هزار تراکنش رسیده. است این آمار برای تراکنش‌های ماهانه در درگاه یکپارچه پرداخت 4 میلیون و 300 هزار تراکنش است.

همچنین این شرکت بیش از 2 میلیون و 300 هزار اعتبار به مبلغ 2.2 هزار میلیارد تومان اعطا کرده است.

تعداد اعتبارهای BNPL اعطا شده دیجی‌پی در سال گذشته نیز بیش از 2 میلیون اعتبار برای 610 هزار کاربر  به ارزش یک هزار میلیارد تومان بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت کلی لندتک در ایران پرداخته شده است. آمارهای گزارش دیجی‌پی نشان می‌دهد که کل تسهیلات اعطایی در سال 1400 مبلغ 45 هزار همت (هزار میلیارد تومان) بوده که سهم تسهیلات اعطایی خرد از این مبلغ، 19 هزار همت و سهم شرکت‌های لندتک بین 2 تا 3 هزار همت (حدود 14 هزارم درصد) است.

در بخش دیگری  از این گزارش، دیجی‌پی اعلام کرده که در سال 1401، با وجود تمام سختی‌ها و محدودیت‌ها، موفق به همکاری با دو بانک ملت و تجارت شده است. سرمایه‌گذاری «تکنوتجارت» روی دیجی‌پی و شروع همکاری با بانک تجارت که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری یک بانک در صنعت فین‌تک ایران محسوب می‌شود نیز در این سال اتفاق افتاد.

دیجی‌پی همچنین در سال 1401 از سرویس‌های BNPL، بیمه، مدیریت ثروت و تامین مالی زنجیره تامین رونمایی کرده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۹۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما