۰

بیل گیتس: توقف هوش مصنوعی ناممکن و بی‌فایده است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۷
بیل گیتس: توقف هوش مصنوعی ناممکن و بی‌فایده است
بیل گیتس: توقف هوش مصنوعی ناممکن و بی‌فایده است

آی‌تی‌من- گیتس گفت که بهتر است روی بهترین روش استفاده از پیشرفت‌های هوش مصنوعی تمرکز کنیم، زیرا درک اینکه چگونه یک توقف می‌تواند در سطح جهانی چالش را حل کند، دشوار است.

مصاحبه او با رویترز پس از یک نامه سرگشاده انجام شد که هفته گذشته منتشر و توسط ایلان ماسک و بیش از هزار کارشناس هوش مصنوعی امضا شد. این نامه خواستار توقف فوری در توسعه سیستم‌هایی GPT-4 جدید متعلق به شرکت OpenAI شد. گیتس گفت: فکر نمی‌کنم درخواست از یک گروه خاص برای توقف، چالش‌ها را حل کندو واضح است که مزایای زیادی در هوش مصنوعی وجود دارد؛ آنچه که باید انجام دهیم این است که نقاط دشوار را شناسایی کنیم.

گیتس از حامیان هوش مصنوعی بوده و آن را مانند اینترنت یا تلفن‌های همراه، انقلابی توصیف کرده است. مایکروسافت همواره  با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI، مالک ChatGPT، به دنبال پیشی گرفتن از همتایان خود بوده است. او یک روز قبل از انتشار نامه سرگشاده، در وبلاگی با عنوان «عصر هوش مصنوعی» گفت که معتقد است باید از هوش مصنوعی برای کمک به کاهش برخی از بدترین نابرابری‌های جهان استفاده شود. گیتس گفت من واقعاً نمی‌دانم که آیا همه کشورهای جهان موافقت می‌کنند که هوش مصنوعی متوقف شود. اما نظرات متفاوت زیادی در این زمینه وجود دارد.

 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۱۰۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما