۰
رییسی در دیدار با مدیران اقتصاد دیجیتال:

با هر اقدا‌می که فضای کسب و کار بخش خصوصی را محدود کند، برخورد می‌کنیم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
با هر اقدا‌می که فضای کسب و کار بخش خصوصی را محدود کند، برخورد می‌کنیم
با هر اقدا‌می که فضای کسب و کار بخش خصوصی را محدود کند، برخورد می‌کنیم

آی‌تی‌من- در این دیدار، علیرضا عابدی‌نژاد، مدیرعامل گروه دوران با بیان اینکه شرکت‌های خصولتی با امکانات ویژه و رانت اجازه رشد به شرکت‌های خصوصی نمی‌دهند، گفت: این روزها در تما‌میحوزه‌ها به دنبال مجوز زدایی در صنعت کشور هستم؛ اما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجوز زایی در حال رخ دادن است و  هر روز شاهد سختگیری‌های بیشتر هستیم.

مینا مهرنوش، رییس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه دولت هوشمند تاکید کرد.

محمدمهدی تقی پور، مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت، ضمن تشکر از دولت به دلیل تجمیع مجوزها، گفت: تنظیم‌گری و وجود تنظیم‌گرهای متعدد تهدیدی برای سرمایه گذاران در این حوزه محسوب می‌شود. مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ نیز با بیان اینکه ۶ پیام‌رسان مطرح در کشور با کیفیت مطلوب در حال ارائه خدمت هستند، افزود: به‌زودی با رونمایی از مرکز تبادل پیام، امکان ارتباط بین کاربران این پیام‌رسان‌ها فراهم خواهد شد.

وی همچنین مدعی شد که صنعت پیام رسان در کشور به سطح و کیفیت صادراتی رسیده است و مذاکرات برای فروش و صادرات محصولات و پلتفرم این حوزه با کشورهایی چون روسیه، عمان، عراق، آفریقای جنوبی در حال انجام است.
مسعود شکرانی، مدیر عامل شرکت گروه داده‌ورز جویا هم گفت که در حوزه آی تی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با دنیای بدون تحریم، ۵ تا ۱۰ فاصله داریم.

همچنین حسین اسلامی، رییس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن درخواست حمایت رییس جمهور برای استفاده از توان بخش خصوصی، تاکید کرد: اختلال و محدودیت‌های فعلی اینترنت کمکی به آینده زیبای کشور نمی‌کند؛ بخش خصوصی آماده است که راه حل‌هایی ارایه کند تا دغدغه‌ها رفع شود.

رییس جمهور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه میزان اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال قابل قبول نیست و ظرفیت و درخواست بالایی در این حوزه وجود دارد، گفت: بعضی از همسایگان ما به اندازه درآمد ما در حوزه نفت، از کار در حوزه دیجیتال درآمد دارند.

رییسی تسهیل فضای اقتصاد دیجیتال و گردش اقتصادی را از وظایف دولت عنوان کرد و افزود: وظیفه همه ما است که زمینه کسب و کار را در بخش خصوصی مهیا کنیم وی تاکید کرد: باید با هر اقدا‌میکه بخواهد میدان کسب و کار را از بخش خصوصی بگیرد برخورد کرد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۰۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما