۰

آمریکا «ابرآروان» را تحریم کرد

ابرآروان: اقدام قانونی می‌کنیم
تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۰
آمریکا «ابرآروان» را تحریم کرد
آمریکا «ابرآروان» را تحریم کرد

آی‌تی‌من- اقدام به تحریم ابرآروان به دلیل ادعای کمک این شرکت به سانسور اینترنت در ایران صادر شده است.

شرکت Arvancloud Global Technologies L.C که در امارات متحده عربی ثبت شده نیز تحریم شده است.

علاوه بر شرکت ابرآروان، فرهاد فاطمی و پویا پیرحسینلو، هم‌بنیان‌گذاران و مدیران این شرکت نیز هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. پیرحسین‌لو در حال حاضر مدیرعامل ابر آروان است و فاطمی به عنوان سرپرست فناوری و مهندس ارشد در این شرکت فعالیت می‌کند.

بنا به ادعای بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، «ابر آروان» شریک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در توسعه «شبکه ملی اطلاعات» است که برای قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: «ابر آروان» روابط نزدیکی با نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی از جمله وزارت اطلاعات دارد و مدیران آن روابط نزدیکی با مقامات جمهوری اسلامی دارند.

در نتیجه این تحریم‌ها، تمام اموال و منافع این افراد در آمریکا مسدود می‌شود.علاوه بر این، دارایی‌های هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم، حداقل۵۰ درصد سهم یک یا چند فرد تحریمی را داشته باشد، مسدود خواهد شد.

واکنش ابرآروان
در پی اعلام این تحریم‌ها، شرکت ابرآروان نیز در بیانیه‌ای، اتهامات وارده به این شرک را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: «ابر آروان اتهام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا را که مبنای تحریم این شرکت و هم‌بنیان‌گذارانش قرار گرفته است، رد می‌کند و یادآور می‌شود که خدمات ابری در هیچ نقطه‌ای از جهان، مستقیم یا غیرمستقیم، نمی‌تواند نقشی در فیلترینگ، محدودسازی یا قطع اینترنت داشته باشد.

همان‌طور که شکایت این شرکت علیه تحریم اتحادیه اروپا در دادگاه اروپا در جریان است، ابر آروان با استفاده از تمامی ابزارهای مشروع حقوقی و بین‌المللی علیه تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام خواهد کرد.»

پیش از این و در جریان اعتراضات عمومی در ایران، اروپا نیز این شرکت را تحریم کرده بود. در آن زمان، مدیران ابرآروان در واکنش به این تحریح ها گفته بودند که نتوانسته‌اند از حقانیت خود به درستی دفاع کند.
 

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۱۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما