۰

دعوت مدیرعامل OpenAI از کره جنوبی برای تامین تراشه‌های هوش مصنوعی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۵۶
دعوت مدیرعامل OpenAI از کره جنوبی برای تامین تراشه‌های هوش مصنوعی
دعوت مدیرعامل OpenAI از کره جنوبی برای تامین تراشه‌های هوش مصنوعی

آی‌تی‌من- سم آلتمن در دیدار با یون سوک‌ یول، همچنین به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های کره‌ای و سازندگان بزرگ تراشه مانند سامسونگ ابراز علاقه کرد.

وی پیشنهاد کرد که کره جنوبی هم روی تولید تراشه‌های سیستم و هم تراشه‌های حافظه هوش مصنوعی متمرکز شود، مقررات شرکتی را تسهیل و پروژه‌های هوش مصنوعی را تقویت کند. آلتمن همچنین از این کشور خواست که در تنظیم استانداردهای بین‌المللی هوش مصنوعی مشارکت کند.

آلتمن پس از سفر به اروپا و گفت‌وگو با سیاستگذاران و رهبران اروپایی در مورد ظرفیت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی، اکنون با هدف مشابهی به آسیا آمده و سفرهایی به اسراییل، اردن، قطر، امارات متحده عربی، هند و کره جنوبی را در دستور کار دارد.

وی در یک کنفرانس خبری در سئول، علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در استارت‌‌آپ‌های کره‌ای ابراز کرد و گفت: ما به طور فعال در حال بررسی راهکارهایی برای افزایش سرمایه‌گذاری در این استارت‌آپ ها هستیم.

وی همچنین تمایل خود را به گفت‌وگو در مورد همکاری‌های احتمالی با تراشه‌سازان کره‌ای مانند سامسونگ و SK Hynix اعلام کرد.

آلتمن گفت: هوش مصنوعی بر انتقال حجم عظیمی از داده‌ها متکی است که منجر به افزایش تقاضا برای تراشه‌های حافظه می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه OpenAI هم اکنون از تراشه‌های تولید تایوان استفاده می‌کند، افزود که در آینده به تامین تراشه از کره جنوبی نیاز خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پیشرفت سریع و پذیرش گسترده هوش مصنوعی مولد که پس از راه‌اندازی ChatGPT توسط شرکت OpenAI و با حمایت مایکروسافت اتفاق افتاد، قانون‌گذاران سراسر جهان را بر آن داشته تا مقرراتی را برای نظارت بر پیامدهای امنیتی مرتبط را این فناوری ایجاد کنند.

اتحادیه اروپا پیش‌نویس قانون هوش مصنوعی خود را آماده کرده که انتظار می‌رود در سال جاری تصویب شود. قانون‌گذاران در ایالات متحده نیز دو لایحه جدید دو حزبی را پیشنهاد کرده‌اند که موضوعات شفافیت و نوآوری در هوش مصنوعی را مد نظر قرار داده است.
 

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۱۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما