۰
پس از 4 سال انتظار

درهای الکامپ فردا گشوده می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۴
درهای الکامپ فردا گشوده می‌شود
درهای الکامپ فردا گشوده می‌شود

آی‌تی‌من- نمایشگاه «الکامپ» که به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور همواره فرصتی برای امیدآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات بوده و هست، 4 سال به دلیل همه‌گیری ‌کرونا و عدم استقبال شرکت‌ها برگزار نشد و با توجه به رکود اقتصادی و دست و پنجه نرم کردن فعالان صنف فاوا با مشکلات بیشمار، برگزاری الکامپ امسال نیز مبهم بود و اینطور به نظر می‌رسید که استقبالی از آن صورت نگیرد. اما این نمایشگاه با حضور بیش از 470 شرکت حوزه ICT فردا میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. در واقع الکامپ امسال تصویری واقعی از شرایط فناوری اطلاعات کشور را نشان می‌دهد و به طور حتم از هیاهوی استارت‌آپی چهار سال قبل خبری نخواهد بود.
 
رویدادهای جانبی الکامپ بیست وششم
در الکامپ ۱۴۰۲ چهار رویداد جانبی جریان دارد که عبارتند از «الکام تاکز»، «الکام‌پیچ»، «آوردگاه سرمایه» و «پاویون شتاب».
«الکام تاکز» یکی از بخش‌های پرطرفدار نمایشگاه الکامپ است که با هدف ایجاد فضایی برای سخنرانی و بیان نظرات کارشناسان و متخصصان برگزار می‌‌شود. در «الکام‌پیچ (Elecom Pitch)» استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها فرصت دارند که ایده کسب‌وکار خود را به داوران خبره و مخاطبان ارائه دهند و از نظرات آن‌ها استفاده کنند. در بخش «آوردگاه سرمایه»، شرکت‌های سرمایه‌گذاری با استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای جدید آشنا می‌شوند و می‌توانند بعد از بررسی جوانب مختلف روی این استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند. «پاویون شتاب» جایی است تا تیم‌ها و کسب‌وکارهای استارت‌آپی پای مشاوره باتجربه‌ها بنشینند. در اتاق شتاب منتورهای مختلفی از حوزه‌های متنوع استارت‌آپی و کسب‌وکاری همراه کسب‌وکار‌ها و استارت‌آپ‌ها خواهند بود.
 
حضور پررنگ کسب‌و‌کارهای رمزارز
یکی دیگر از تفاوت‌های الکامپ امسال حضور پررنگ کسب و کارهای رمز ارز و کارگاه‌های آموزشی رایگان در این رابطه است. همچنین شرکت‌ها مانند سال‌های قبل  در سالن‌های مختلف تفکیک نشده اند و کل فضای نمایشگاههای بین المللی به الکامپ اختصاص دارد و در کل فضایی به میزان 23 هزار متر مربع برای الکامپ در نظر گرفته شده است. در عین حال حضور 10 شرکت و 70 مهمان خارجی از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه امسال عنوان شده است.
 همچنین به دلیل مدیریت مصرف انرژی پذیرش ورود به نمایشگاه تا ساعت ۳ انجام می‌شود و اپراتورها و بسیاری از سازمان‌ها مرتبط دولتی هم در این رویداد حضور دارند.
 
برگزاری روزانه دو استیج در الکام تاکز
در هر چها روز الکامپ در سالن‌های ۸ و ۹ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۵ دو استیج برگزار خواهد شد وایرانسل، شرکت ملی انفورماتیک شرکت جیبیت و شرکت نوبیتکس هم ۴ اسپانسر اصلی الکام تاکز ۱۴۰۲ هستند.
 
برگزاری تینواستارز ویژه دانش آموزان
در کنار رویدادهای جانبی الکامپ بیست و ششم، تینو استارز ویژه دانش‌آموزان هم در نظر گرفته شده است که با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و با بازار و منتورها آشنا می‌‌شوند.
 
 
کد مطلب : ۲۸۱۲۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما