۰
در بازدید از نمایشگاه الکامپ مطرح شد:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی ایران از سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۷
انتقاد رییس اتاق بازرگانی ایران از سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال
انتقاد رییس اتاق بازرگانی ایران از سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال

آی‌تی‌من- حسین سلا‌ح‌ورزی حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ 26 درباره اولویت‌های اتاق در زمینه اقتصاد دیجیتال گفت: با توجه به نقش فزاینده اقتصاد دیجیتال در دنیا و سهم قابل توجهی که این بخش در خلق ثروت و اقتصاد کشورها ایفا می‌کند، تصور می‌شود با وجود این که در ایران این بخش روند رو به رشد دارد، اما در مقایسه با دنیا فاصله داریم.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان خانه بخش خصوصی، خود را تنها سخنگو و نماینده بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری نمی‌داند، در همه این سال‌ها تلاش کردیم تا با افتخار بخش‌های خدمات، خدمات مهندسی، حوزه دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال را نیز نمایندگی کنیم. از این رو در همه برنامه‌هایی که رئیس هیات مدیره دوره دهم اتاق بازرگانی از گذشته تدوین کرده است و به عنوان نقشه راه چهار سال آینده‌شان در نظر گرفته‌اند، به استفاده از ظرفیت اقتصاد دیجیتال در چند حوزه به خوبی توجه شده است.

سلاح‌ورزی در همین ارتباط گفت: یکی از موضوع‌هایی که به آن توجه شده است پرداختن و بهبود فضای کسب و کار و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال است. این موضوع با استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی انجام می‌شود. با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که یکی از تشکل‌های مهم و موثر در این حوزه است، ارتباط خوبیداریم و تلاش می‌کنیم تا با تعامل، نهایت استفاده از این ظرفیت را برای پرداختن و حذف مقررات زایداقتصاد دیجیتال داشته باشیم. در حال حاضر نیزتعداد فعالان این بخش در اتاق بازرگانی رو به افزایشاست و یک کمیسیون تخصصی هم برای این بخش تدارک دیده‌ایم.
سلاح ورزی درباره تعیین سهم 15 درصدی از GDP در برنامه هفتم توسعه برای اقتصاد دیجیتال از سوی دولت گفت: دولت با تعیین این هدف و مقدار، کار جالبی انجام داده است؛ اما این مستلزم ابزارها و پایش مورد نیاز خود است. باور شخصی بنده این است که هنوز بدنه دولت یا به ویژه در بخش حکمرانی داده، تصور درست و دقیقی از این موضوع وجود ندارد. ما بر اساس شواهد می‌گوییم که در برخورد، تصمیم‌گیری یا تصمیم‌سازی برای حوزه اقتصاد دیجیتال، مانند کسب و کارهای غیر دیجیتالی تصمیم‌گیری می‌شود. هنوز متوجه نشدیم که در اساس این فضایکسب و کار متفاوت است و سیاست گذاری آن هم باید متفاوت باشد.

سلاح ورزی درباره سناریوهای مطرح شده درباره باقیماندن او به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق یک نهاد مدنی، قانونی و خصوصی است که صرف نظر از باقی ماندن یا نماندن بنده، با وجود حضور همه اعضا و علاقمندان، همچنان خصوصی باقیمی‌ماند.

او در پایان گفت: بنده به عنوان منتخب قانونی بخش خصوصی به طور قطع رئیس اتاق بازرگانی ایرانمی‌مانم.
کد مطلب : ۲۸۱۲۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين