۰
معاون علمی رئیس جمهور:

شهر سلام برای استقرار دانش‌بنیان‌ها در قم ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۳
شهر سلام برای استقرار دانش‌بنیان‌ها در قم ایجاد می‌شود
شهر سلام برای استقرار دانش‌بنیان‌ها در قم ایجاد می‌شود

آی‌تی‌من- روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاح ساختمان فناوری، نوآوری و فضای کار اشتراکی شهید فخری زاده در پارک علم و فناوری قم سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه علم و فناوری را به مشارکت در ایجاد «شهر سلام» در راستای توسعه فناوری‌ و نوآوری در بستر الگوهای زیست اسلامی در قم دعوت کرد. این ساختمان در زیرساختی به مساحت ۳۰۸۰ مترمربع با ۱۲۰ میلیارد ریال حمایت به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق افتتاح شد.

دهقانی در مراسم افتتاح این ساختمان با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در استان قم برای ایجاد یک شهر الگو متناسب با آموزه‌های ایرانی و اسلامی برای توسعه فناوری گفت: شهر سلام به عنوان یک زیست بوم اثرگذار و کارآمد در رفع نیازهای جهان اسلام، می‌تواند با استفاده از ظرفیت غنی استان قم پیاده و اجرایی سازی شود.

دهقانی با تاکید بر ضرورت به کار بستن تمامی‌ظرفیت‌ها برای اجرای پروژه شهر سلام، عنوان کرد: تمام توانم را برای شکل گیری شهر سلام خواهم گداشت واگر یک مدل عمل‌گرا، غیر تزریقی و غیر وابسته تعریف شود، معاونت علمی نیز به عنوان یک بازیگر بزرگ عرصه اقتصاد دانش‌بنیان، در حمایت از این پروژه نقش‌آفرین خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: از تمامی ‌افراد در شهرهای افراد که به این استان و به این باور و تفکر نزدیک هستند تقاضا می‌کنم که برای ایجاد این شهر، عزم و تلاش خود را به کار ببندند و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، آمادگی دارد بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها و توان خود را به این برنامه اختصاص دهد.

گفتنی است، زیست‌بوم نوآوری و گره گشایی جهان اسلام با عنوان شهر سلام قرار است زیرساختی فناور، نوآورانه و خلاق برای توسعه فناوری‌ها و نوآوری و زندگی بر بستر یک زیرساخت مبتنی بر الگوها و معیارهای اسلامی باشد.

پیش بینی شده است که در صورت تحقق حمایت‌ها فاز نخست این برنامه، در سال سوم به بهره برداری برسد و همزمان، فاز دوم برنامه شهر سلام نیز تکمیل شود.

از ویژگی‌های این طرح می‌توان به مجاورت با زیست بوم دانشگاهی و ظرفیت ۱۲۰۰ هکتاری اراضی قابل واگذاری، قابلیت توسعه در شش فاز اجرایی، فاصله نزدیک تا مرکز شهر، دسترسی به زیرساخت‌های فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی و همجواری با دانشگاه‌ها اشاره کرد.

 
کد مطلب : ۲۸۱۲۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين