۰

استفاده از توان‌ دانش‌بنیان‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
استفاده از توان‌ دانش‌بنیان‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی
استفاده از توان‌ دانش‌بنیان‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی

آی‌تی‌من- مهدی موحدی بک نظرسخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: سازمان امور مالیاتی بنا دارد تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های شیوه دانش‌بنیان‌ها برای مسدودسازی فرارهای مالیاتیدانش‌بنیان بتواند مالیات ستانی، جلوگیری از فرار مالیاتی و ایجاد عدالت مالیاتی محقق کند.

وی گفت: به‌منظور تحقق این اهداف با شرکت‌های دانش‌بنیان جلساتی را برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. هرچند در حال حاضر از پتانسیل این شرکت‌ها برای جلوگیری از فرار‌های مالیاتی استفاده می‌کنیم، ولی لازم است بتوانیم تعاملات با دانش‌بنیان‌ها را در حوزه‌های دیگر نیز گسترش دهیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: برای همکاری میان سازمان امور مالیاتی با شرکت‌های دانش‌بنیان بستر قانونی فراهم است. طبق آئین‌نامه اجرایی تبصره دو ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم شرایط برای همکاری سازمان با دانش‌بنیان‌ها مهیاست بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی می‌توانند برای تحلیل و فرآوری داده‌ها با سازمان امور مالیاتی همکاری کنند.

موحدی بک نظر تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به نیازسنجی درزمینهٔ تکنولوژی‌های موردنظر برای تحقق شفافیت و عدالت مالیاتی کرده است. شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مورد تقاضای سازمان امور مالیاتی می‌توانند ظرفیت‌های خود را عرضه کرده و فضای مناسب برای همکاری را ایجاد کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره وضعیت مالیات ستانی از اینفلوئنسر‌ها گفت: مالیات این گروه از جامعه در حال رسیدگی است. اطلاعات ناظر بر حساب اینفلوئنسر‌ها از بانک مرکزی به‌روزرسانی شده است. با توجه به اطلاعات حساب این افراد برگه تشخیصی قبلی باطل‌شده و برای آن‌ها برگه تشخیصی متمم برمبنای اطلاعات حساب جدید صادرشده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تمامی‌افراد مشهور و فعال در شبکه‌های اجتماعی باید برمبنای درآمد ارزی و ریالی که دارند مالیات پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: هر ایرانی چه داخل کشور باشد و یا خارج از آن اگر فعالیت اقتصادی داشته باشد طبق قانون مشمول مالیات مستقیم می‌شود.

موحدی بکنظر افزود: محل کسب درآمد چه فضای مجازی باشد چه یک واحد صنفی طبق منطق اقتصادی و قانون مالیات مشمول مالیات مستقیم می‌شود و ملاک میزان درآمد افراد است.
مرجع : آنا
کد مطلب : ۲۸۱۵۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما