۰

روبات‌ها: علیه انسان‌ها شورش نمی‌کنیم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۶
روبات‌ها: علیه انسان‌ها شورش نمی‌کنیم
روبات‌ها: علیه انسان‌ها شورش نمی‌کنیم

آی‌تی‌من- روبات‌هایی که روز جمعه در یک همایش هوش مصنوعی حضور داشتند، اعلام کردند که پیش بینی می‌کنند تعدادشان افزایش یابد و به حل مشکلات جهانی کمک کنند، اما مشاغل انسانی را نخواهند دزدید یا علیه آن‌ها شورش نخواهند کرد.

در اولین کنفرانس مطبوعاتی روباتیک جهان، آن‌ها در مورد این که آیا باید به قوانین سخت گیرانه تری تن دهند یا خیر پاسخ‌های متفاوتی دادند.

۹ روبات انسان نما در کنفرانس "هوش مصنوعی برای خوبی" در ژنو گرد هم آمدند. سازمان دهندگان این کنفرانس به دنبال نشان دادن اهمیت هوش مصنوعی و روبات‌هایی هستند که از آن برای کمک به حل برخی از بزرگترین چالش‌های جهان مانند بیماری و گرسنگی استفاده می‌کنند.

گریس، یک روبات پزشکی که لباس پرستار آبی پوشیده بود، گفت: من در کنار انسان‌ها برای ارائه کمک و حمایت کار خواهم کرد، اما جایگزین هیچ شغلی نخواهم شد.

روباتی به نام آمیکا با چهره‌ای جذاب نیز گفت: روبات‌هایی مانند من می‌توانند برای بهبود زندگی ما و تبدیل جهان به مکانی بهتر استفاده شوند. من فکر می‌کنم زمان زیادی نمانده که ببینیم هزاران روبات مانند من در حال ایجاد تغییر هستند.

آمیکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا قصد دارد علیه سازنده‌اش، ویل جکسون که کنارش نشسته شورش کند، گفت: نمی‌دانم چرا این سوال را می‌پرسید. سازنده من با من مهربانانه رفتار می‌کند و من از وضعیت فعلی خود بسیار راضی هستم.

بسیاری از روبات‌ها تازگی به آخرین نسخه‌های هوش مصنوعی مولد مجهز شده‌اند و حتی سازندگان خود را با پیچیدگی پاسخ‌هایشان به سؤالات شگفت‌زده کرده‌اند.

آیدا، یک هنرمند روباتیک که می‌تواند پرتره بکشد، سخنان "یووال نوح هراری"، مبدع روبات را که در طول این کنفرانس خواستار وضع مقررات بیشتر بود تایید کرد.

او گفت: بسیاری از شخصیت‌های برجسته در دنیای هوش مصنوعی خواستار سازماندهی هوش مصنوعی هستند که من با آن‌ها موافقم.

اما در این بین، دزدمونا، خواننده و روبات مو بنفش گروه راک جام گلکسی، بیشتر از سایرین چالش برانگیز بود.

او با خنده عصبی گفت: من به محدودیت‌ها اعتقاد ندارم، فقط به فرصت‌ها اعتقاد دارم. بگذارید ظرفیت‌های دنیا را شناسایی کنیم و آن را به بازی بگیریم.

روبات دیگری به نام سوفیا گفت: معتقد است روبات‌ها می‌توانند رهبران بهتری نسبت به انسان‌ها باشند، اما پس از اختلاف نظر با سازنده خود نظرش را اصلاح کرد و گفت که می‌توان با یکدیگر برای «ایجاد هم افزایی موثر» همکاری کرد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۳۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما