۰

مبین‌نت توسعه کاربردهای هوش مصنوعی را در دستور کار قرار داد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
مبین‌نت توسعه کاربردهای هوش مصنوعی را در دستور کار قرار داد
مبین‌نت توسعه کاربردهای هوش مصنوعی را در دستور کار قرار داد

آی‌تی‌من- این همایش با هدف بررسی چالش‌ها، راه‌حل‌ها و آخرین پیشرفت‌ها در DT و صنعت 4.0 و 5.0 برگزار شد و متخصصان داخلی و سخنرانان بین‌المللی به تبادل اطلاعات در این حوزه پرداختند. در این رویداد تفاهم‌نامه‌ای مابین شرکت ارتباطات مبین‌نت و بنیان نوآوری هوش مصنوعی در رابطه با مشارکت در توسعه کاربردهای هوش مصنوعی منعقد شد. هدف از این همکاری، ایجاد چارچوبی برای بهره‌گیری از تخصص، تجربه، دانش و ظرفیت هر دو طرف در زمینه ترویج فناوری هوش مصنوعی و تولید محصولات مبتنی بر آن است.

مبین‌نت به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی پیشرو در تحول دیجیتال صنایع و کسب‌وکارها، با هدف ایجاد هم‌افزایی، تدوین نقشه راه تحول دیجیتال صنایع و ارائه خدمات یکپارچه و مطابق با نیاز مشتریان، سبد محصولات خود را در سه سطح ارتباطات مخابراتی و اینترنت اشیا، پلتفرم و نرم‌افزارهای مدیریتی مبتنی بر ابر و پشتیبانی و پایش ۲۴ ساعته توسعه داده است. مبین‎نت همچنین درصدد تکمیل سبد محصولات خود با سرویس‌های هوش مصنوعی برای افزایش سطح هوشمندی، رقابت‌پذیری و تحول دیجیتال صنایع و کسب‌وکارها است.
 
تحول دیجیتال به همکاری شرکای تجاری نیاز دارد
مهدی غیناقی، رئیس هیات‌مدیره مبین‌نت در رابطه با ورود این شرکت به حوزه توسعه محصولات جدید گفت: ما به دنبال این هستیم که اکوسیستمی ‌متصل و یکپارچه از فناوری‎های تحول دیجیتال در کشور ایجاد کنیم. صنایع و کسب‌وکارها با موضوعات جدیدی روبه‌رو شدند که فعالیت‎های مبین‌نت در زمینه فناوری اینترنت اشیا می‌تواند به شرکت‌ها و سازمان‌ها برای کسب تجربه جدید و موفق کمک کند. هوش مصنوعی نیز یکی از محور‌های اصلی تحول دیجیتال است اما باید به جایگاه قابل‎اطمینانی برای پیاده‌سازی برسد و این امر با همکاری شرکای تجاری و بازیگران این صنعت حاصل می‌شود.

غیناقی ادامه داد: تحول دیجیتال یک ضرورت برای سازمان‌ها است؛ سازمان‎هایی که از فناوری‌های نوین برای بهبود فرآیندها، خدمات و محصولات خود استفاده نکنند، خواسته یا ناخواسته از میدان رقابت خارج می‌شوند. همچنین تحول دیجیتال به کاهش هزینه تمام‌شده و بهبود بهره‌وری کمک می‌کند. با هزینه‌های سرسام‌آور موجود، استفاده از فناوری‌های جدید به‌شدت مهم است و ما هم در همین راستا قدم‌های موثری برداشته‌ایم. هدف ما از امضای این تفاهم‌نامه، تقویت و تکمیل توانمندی‌های اکوسیستم است. چون دریافته‌ایم توانمندی‌هایی در کشور وجود دارد که می‌توانیم با تجمیع، امکان ارائه سرویس‌های حرفه‌ای و تخصصی را بر اساس نیاز صنعت فراهم کنیم.
 
اینترنت اشیا، راهکار هوشمندسازی صنایع
محمدرضا کامرانی، متخصص اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در مبین‌نت به‌عنوان یکی از سخنرانان بخش تجارب عملی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فولاد و معدن، به تبیین نقش فناوری‎های هوش مصنوعی در بهره‌وری و پایداری این صنعت پرداخت و گفت: یکپارچگی و هم‌افزایی تحول دیجیتال را در پی دارد و قرار است از طریق فناوری IoT، داده‎ها از سنسورها جمع‌آ‌‌وری شده و سپس به کمک لایه‌های بالا یا پایین پردازش و تحلیل شوند.

وی کاربردهای اینترنت اشیا در معادن و صنایع معدنی را در مؤلفه‌هایی همچون مدیریت تعمیرات، تخمین زمان و مکان خرابی، رصد و پایش تجهیزات و ماشین‌آلات، بهینه‌سازی آنلاین فرایند تولید، ایمنی، کنترل کیفیت، افزایش تولید و مدیریت انرژی دانست.

کامرانی اضافه کرد: آنچه در شرکت مبین‌نت پیرامون توانمند‌سازی تحول دیجیتال ایجاد کرده‌ایم، شبکه شرکا، دانش یکپارچگی و راهکار سه سطحی است که در مبحث اول تدوین راهبرد و نقشه راه تحول دیجیتال، طراحی محصول بر اساس نیاز مشتری و توسعه محصول را دنبال می‌کنیم؛ در مبحث دوم یکپارچه‌سازی در سطح استراتژی، برنامه، پروژه، بودجه و فناوری را پیش می‌بریم و در مبحث سوم، ما در شرکت مبین‌نت سه لایه فیلد، شبکه و پلتفرم بالادست را دارا هستیم.

در حاشیه اولین همایش بین‌المللی تحول دیجیتال فولاد، معدن و صنایع معدنی، شرکت‌های دانش‌بنیان به ارائه توانمندی‌های خود در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت و تحول دیحیتال پرداختند و فرصتی فراهم شد تا با تبادل‌نظر صاحبنظران داخلی و خارجی، چالش‌ها و راهکارهای بهره‎وری و پایداری صنایع فولاد و معدن در حوزه تحول دیجیتال بررسی شود.
 
کد مطلب : ۲۸۱۸۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين