۰
در یک ضرب‌الاجل اعلام شد

شروط رگولاتوری برای تمدید پروانه مخابرات

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۳
شروط رگولاتوری برای تمدید پروانه مخابرات
شروط رگولاتوری برای تمدید پروانه مخابرات

آی‌تی‌من- خبر عدم تمدید پروانه شرکت مخابرات طی روزهای گذشته با انتشار نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد که براساس آن این سازمان درخواست شرکت مخابرات را برای تمدید اعتبار ارایه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها رد کرده است.

در این نامه علت عدم تأیید، عدم انجام مصوبات کمیسیون و تعهدات پروانه اعم از ارایه به روز تلفن و دیتا در شهرها، اجرای مصوبه بیتاستریم،تفکیک ترافیک،خروج ازPCM و شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵ عنوان شده بود و از مخابرات خواسته شده بود تا با قیمتکارشناسی، ظرفیت ایجاد شده و تجهیزات مربوطه را به ارایه کننده خدمات مخابراتی جایگزین که از سوی سازمان تنظیم مقررات معرفیمی‌شود، منتقل کند.

به دنبال این موضوع شرکت مخابرات نیز اعلام کرد که در محتوای نامه و موارد اشاره شده خلاء‌های قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ‌های شرکت مخابرات قطعاً مسیر تمدید پروانه این شرکت هموار خواهد شد.

در همین زمینه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: به دنبال اینهستیم که مساله مخابرات را حل کنیم مخابرات برای افزایش کیفیتشبکه تعهداتی به ما داده که متأسفانه به بخشی از آن پایبند نبوده به اینترتیب اگر به تعهداتشان برای افزایش کیفیت شبکه و حل مشکلاتیکه شرکت مخابرات ایران دارد ضمانت کافی بدهند مشکلی برای تمدیدپروانه‌شأن نداریم.

وی همچنین از برگزاری جلسه رگولاتوری با مخابرات خبر داد و گفت: امیدواریم که شرکت مخابرات را به مسیر توسعه برگردانیم.
زارع پور افزود: به دلیل اینکه پروانه شرکت مخابرات ایران تا پایان اینماه منقضی می‌شود فرصتی به این شرکت داده شده تا با شرایط جدیدخود را تطبیق دهند.
وی افزود: اگر شرکت مخابرات تضمین‌های لازم برای ارتقای کیفیت خود و بهبود خدمات رسانی به مردم را بدهد ما هم کاملاً آماده هستیم در قالب پروانه جدید، به آن پروانه دهیم.
در همین زمینه امیر محمد زاده لاجوردی، رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، در اظهارات جدیدش در حاشیه اجلاس وزرای اکو درباره تمدیدپروانه شرکت مخابرات ایران در جمع خبرنگاران گفت: اینکه چرا این نامه نوشته شده در متن آن کاملاً مشخص است ولی زمانی که این نامه ارسال شد سه روز بعد مخابرات درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه کرد.
وی در پایان گفت: درباره همه موارد گفته شده در نامه مانند تبدیل وضعیتایثارگران و مطالبات بازنشستگان و پروژه فیبرنوری منازل کسب و کارها تا ۲۷ تیر فرصت دادیم تا وضعیت پروانه را مشخص کند.
رییس رگولاتوری اظهار داشت: درحال حاضر توافق شده و شبانه روزی وقت می‌گذارند. امیدواریم تا ۲۷ تیرماه الحاقیه آن را ارایه کنیم.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۳۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين