۰
مشاور وزیر و مجری طرح:

زمان دقیق اجرای پروژه فیبرنوری اعلام می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۶
زمان دقیق اجرای پروژه فیبرنوری اعلام می‌شود
زمان دقیق اجرای پروژه فیبرنوری اعلام می‌شود

آی‌تی‌من- عباسی شاهکوه در خصوص آخرین وضعیت پوشش فیبر نوری در کشور گفت: در حال حاضر آماری که در شبکه FTTX (شبکه دسترسیمبتنی بر فیبر نوری) دیده می‌شود از تعداد ۲۰ میلیون خانوار، حدود ۳ میلیون و دویست خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند که یعنی حدود ۱۷ درصد خانوارها تحت پوشش فیبر نوری هستند.

وی با بیان اینکه این مقدار دقیق نیست گفت: در برخی از مناطق پوشش فیبر نوری انجام شده اما هنوز وارد سایت نشده و بخشی از اطلاعاتی که وارد شده نیز هنوز تأیید سازمان تنظیم مقررات را ندارد.

مسوول پروژه فیبر نوری افزود: به منظور اطلاع رسانی زمان دقیق انجام پوشش فیبر نوری ۸۰ درصد شهرستان‌ها تعیین تکلیف شدند که کدام اپراتور و با چه زمان بندی قرار است پوشش فیبر نوری را انجام دهد.
عباسی شاهکوه در ادامه گفت: در گذشته اپراتور و زمان اجرای پوشش فیبر نوری تنها تعدادی از شهرها مشخص شده بود و حالا ۸۰ درصد کل شهرستان‌های کشور یعنی ۳۸۰ شهرستان از ۴۳۰ شهرستان تعیینتکلیف شده اند که اپراتور آن شهرستان کدام است و با چه زمان بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ قرار است فیبر نوری را انجام دهند.

وی افزود: به این ترتیب با تعیین تکلیف شدن ۲۰ درصد شهرستان باقی مانده، برنامه زمان بندی و نوع اپراتور در سایت بارگذاری می‌شود تا نظارت مردمی ‌در پوشش فیبر نوری بیشتر شود و راحت‌تر بتوان پیگیری کرد.

مسوول پروژه‌ها فیبرنوری در ادامه به تعداد اپراتورهایی که قرار است پوشش فیبر نوری را انجام دهند، اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ۹ اپراتور متعهد شدند که پوشش فیبر نوری را انجام دهند تعهدهای آنها نیز برای شهرستان‌ها مشخص است تا هر چه زودتر به هدف و اجرای کامل پوشش فیبر نوری برسیم.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۳۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين