۰

پوتین قانون روبل دیجیتال را امضا کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
پوتین قانون روبل دیجیتال را امضا کرد
پوتین قانون روبل دیجیتال را امضا کرد

آی‌تی‌من- در سندی که در پرتال رسمی‌ اطلاعات حقوقی منتشر شده، مفاهیم اساسی لازم برای معرفی روبل دیجیتال ذکر شده است. هیأت مدیره بانک روسیه تعرفه تراکنش‌های ارز دیجیتال را تعیین خواهد کرد.

پیش‌تر گزارش شده بود بانک روسیه قصد دارد روبل دیجیتال را به عنوان فرم دیگری از ارز ملی روسیه راه‌اندازی کند. از آن می‌توان به صورت آفلاین و برای پرداخت‌های آنلاین استفاده کرد. تنظیم‌کننده دسترسی به روبل دیجیتال را برای همه عوامل اقتصادی از جمله افراد، مشاغل و دولت روسیه فراهم خواهد کرد.

بانک روسیه اعلام کرد انتقال اجباری حقوق‌ها و مستمری‌ها به روبل دیجیتال وجود نخواهد داشت. روبل دیجیتال هم مشابه دو معادل موجود آن-روبل نقدی و غیرنقدی-تاریخ انقضا نخواهد داشت.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه اخیراً با اشاره به اینکه روسیه به زودی روبل دیجیتال خود را راه‌اندازی خواهد کرد که مشمول هیچ محدودیتی نخواهد بود، گفت: انتظار می‌رود اجرای پرداخت با ارزهای ملی در جهان با افزایش همراه باشد». وی افزود: اعتماد به دلار، یورو و سایر ارزهای کشورهای غربی از بین رفته است.

سیلوانوف درباره تاثیر تحریم‌های غرب بر روسیه گفت: ما تجارت خارجی خود را از دست ندادیم و با توجه به تحریم‌ها بازارهای جدیدی پیدا کردیم.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۱۴۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما