۰

سامسونگ گوشی با نمایشگر رول شونده می‌سازد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۵
سامسونگ گوشی با نمایشگر رول شونده می‌سازد
سامسونگ گوشی با نمایشگر رول شونده می‌سازد

آی‌تی‌من- این فناوری زمینه ایجاد یک تغییر انقلابی در طراحی و عملکرد گوشی‌های هوشمند را فراهم خواهد کرد. گوشی‌های آینده، فناوری پیشرفته دوربین زیر پنل و طراحی برتر بدون حاشیه را به معرض نمایش خواهند گذاشت. افشاگری اخیر با فناوری‌های نوآورانه نمایشگر که پیش‌تر توسط سامسونگ رونمایی شده است؛ هماهنگی دارد.

سامسونگ ضمن برگزاری رویداد K-Display 2022 از نمونه اولیه نمایشگرهای رول شونده، تبلت‌های تاشو و محصولاتی با اسامی جالب نظیر Flex G و Flex S رونمایی کرد. با توجه به سوابق سامسونگ، گرایش این شرکت به سوی گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای رول شونده چندان دور از انتظار نخواهد بود.

تعهد سامسونگ به عرضه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر طی رویداد SID Display Week 2023 در ایالات‌متحده سند دیگری دال بر این ادعا محسوب می‌شود. سامسونگ دیسپلی در جریان این مراسم از یک پنل اولد رول شونده انعطاف‌پذیر با اندازه 12.4 اینچ رونمایی کرد. این پنل با قابلیت کشش از 49 میلی‌متر در حالت فشرده تا 254.4 میلی‌متر و بزرگنمایی متحول‌کننده 5 برابری، حاضران را مجذوب خود کرد.

هیاهوی به‌راه افتاده پیرامون طراحی بدون حاشیه نیز توجهات زیادی را برانگیخته است. رسانه بزرگ کره‌ای موسوم به The Elec پیش‌تر خبر همکاری شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و اپل را اعلام کرد. هدف از این همکاری، توسعه نمایشگرهای اولد بدون هرگونه حاشیه جلویی است. به بیان دقیق‌تر این همکاری با هدف تولید نمایشگری با عرض حواشی صفر و قابلیت ارایه تجربه بصری همه‌جانبه و بی‌وقفه برای کاربران شکل گرفته است.

از سوی دیگر اپل نیز پتنت مربوط به دستگاه با نمایشگر رول شونده یا قابل اسکرول را به ثبت رسانده است. این موضوع نشان‌دهنده ادغام بالقوه پنل‌های رول شونده در محصولات آینده کمپانی مانند آیفون، آیپد یا مک‌بوک است. بر اساس یک گزارش پیش‌تر منتشر شده، اپل در تلاش برای عرضه مک‌بوک با نمایشگر تاشو طی سال 2026 است.

دستیابی به این هدف جاه‌طلبانه در زمینه طراحی مستلزم پیشرفت هرچه بیش‌تر فناوری‌های نمایشگر است. هر 2 شرکت سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی سرگرم اصلاح فناوری‌های لایه پوششی نازک (TFE) و دوربین زیر پنل (UPC) هستند. با این‌حال کمپانی‌ها در طرح‌های آینده‌نگرانه خود با چالش اطمینان از وجود فضای کافی برای آنتن مواجه هستند.

از آنجا که غول‌های فناوری با چنین تفاوت‌های فنی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ لذا صنعت و مصرف‌کنندگان مشتاقانه منتظر عصر جدیدی از نوآوری در گوشی‌های هوشمند هستند.
 
 
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۶۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما