۰
رییس کل دادگستری تهران

احراز اصالت اسناد تنها باید الکترونیکی باشد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
احراز اصالت اسناد تنها باید الکترونیکی باشد
احراز اصالت اسناد تنها باید الکترونیکی باشد

آی‌تی‌من- علی القاصی در راس یک هیات قضایی از مدیریت تایید اسناد ترجمه شده بازدید کرد و نحوه خدمت‌رسانی به مراجعان را به‌طور مستقیم و بدون واسطه مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: فرآیندها باید به‌گونه‌ای دنبال شود که ضمن استعلام برخط و آنی اصالت مدارک و اسناد از طریق اتصال به درگاه دستگاه‌ها و ادارات مرتبط، زمینه‌های سوءاستفاده‌ها و سندسازی‌های احتمالی از بین رود.

وی ضمن تاکید بر اینکه به‌منظور تحقق این مهم، تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های دولتی امری اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: ساز و کار لازم برای این هدف، باید در تعامل با دستگاه‌های دولتی فراهم شود و اصالت اسناد و مدارک به‌نحو کامل احراز شود.

رییس کل دادگستری استان تهران در بدو ورود به این اداره، از باجه‌های ارایه خدمات به مراجعان بازدید کرد و رضایت‌مندی مراجعان از نحوه خدمت‌رسانی را مورد ارزیابی قرار داد.

این مسوول فرایند تایید اسناد را نیز مورد بررسی قرار داد و اهم چالش‌ها و مشکلات موجود در این فرایند را احصاء کرد.

رییس کل دادگستری استان تهران در همین زمینه به معاون حقوقی و معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران ماموریت داد تا ضمن احصاء آسیب‌ها و مشکلات موجود در انجام فرایندهای احراز اصالت اسناد به شیوه سنتی، پیشنهادات خود را به‌منظور پیگیری از بخش‌های مختلف در جهت الکترونیکی کردن امور ارایه دهند.
 
 
مرجع : قوه قضاییه
کد مطلب : ۲۸۱۶۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين