۰

رییس مایکروسافت: هوش مصنوعی خطر تکرار اشتباهات رسانه‌های اجتماعی را دارد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۰
رییس مایکروسافت: هوش مصنوعی خطر تکرار اشتباهات رسانه‌های اجتماعی را دارد
رییس مایکروسافت: هوش مصنوعی خطر تکرار اشتباهات رسانه‌های اجتماعی را دارد

آی‌تی‌من- پیشرفت‌های سریع در حوزه هوش مصنوعی به بروز نگرانی‌های جهانی در باره پتانسیل این فناوریبرای گسترش اطلاعات نادرست، سوء استفاده و ایجادآشوب در بازار کار دامن زده است؛ اما «براد اسمیت»رئیس مایکروسافت خاطرنشان کرد که این هراس‌ها در مواضع توسعه‌دهندگان فناوری هوش مصنوعیبازتابی ندارد و خوشبینی آنها یادآور سال‌هایاولیه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است.

وی گفت: در آن زمان نیز صنایع فناوری درباره چیزهای خوبی که رسانه‌های اجتماعی برای دنیا به ارمغان خواهند آورد، هیجان زده بودند بدون اینکه درباره ریسک‌های آن فکر کنند. ما باید نگاه روشنی داشته باشیم؛ می‌توانیم درباره فرصت‌ها هیجان زده باشیماما باید درباره جوانب منفی نیز مراقب و حتی نگران باشیم و باید از آغاز کار اقدام به تهیه موانع محافظتی (گاردریل) کنیم.

سازمان ملل هفته گذشته در گزارشی خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی بیشتر محتمل است که مشاغل را تقویت کند تا اینکه آنها را نابود سازد. این گزارش همچنین خاطرنشان کرد تاثیرات فناوری بسته به حرفه‌ها و مناطق دنیا تفاوت‌های بزرگی خواهد داشت.

مدیر مایکروسافت خاطرنشان کرد که روشن است که جامعه خواستار اطمینان از این مساله است که اینفناوری جدید زیر کنترل انسان باقی خواهد ماند.

«مایکل میباک» مدیر اجرایی «مسترکارت» نیز گفت که لازم است شرکت‌ها درباره استفاده از این فناوریاعتمادسازی کنند و برای پرداختن به موضوعاتی مانند تعصب هوش مصنوعی اقدام کنند.

وی در عین حال گفت که به اعتقاد او ، ریسک‌هایپیرامون هوش مصنوعی «خیلی جدید» نیستند و نباید مانعی برای توسعه بیشتر این فناوری باشند. وی گفت: بطور طبیعی تعیین قوانین و مقررات در پشت سر قرار دارد اما این نباید باعث کاهش سرعت ما شود.

این دو کارشناسان در کنار سایر رهبران صنایع جهان در نشستی در دهلی نو به عنوان مقدمه‌ای بر اجلاس ماه آینده گروه بیست (جی 20) در پایتخت هندوستان صحبت کردند.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۱۶۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما