۰

تاریخ مراسم اپل تایید شد: ۲۱ شهریور

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۲
تاریخ مراسم اپل تایید شد: ۲۱ شهریور
تاریخ مراسم اپل تایید شد: ۲۱ شهریور

آی‌تی‌من- مدت‌هاست که شایعات زیادی در مورد تاریخ مراسم اپل و دستگاه‌هایی که قرار است در این مراسم معرفی شوند منتشر می‌شود اما تاکنون هیچ اطلاعاتی به صورت رسمی از سوی اپل منتشر نشده بود. البته در ساعات گذشته، این شرکت اعلام کرد که مراسم بعدی قرار است با نام Wonderlust در تاریخ ۱۲ سپتامبر برگزار شود.

در مورد تاریخ قطعی این رویداد گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته بود و بسیاری از افشاگران تاریخ آن را به صورت دقیق اعلام نکردند. علت نام‌گذاری مراسم اپل هنوز مشخص نیست اما ممکن است که این نام، ارتباطی با محصولات برنامه‌ریزی شده برای رویداد داشته باشد. با وجود اعلام تاریخ مراسم اپل، مشخص شده که این مراسم قرار نیست به صورت زنده اجرا شود و احتمالا همانند مراسم‌های قبلی، در Wonderlust شاهد باز پخش یک فیلم خواهیم بود.

با این وجود، این شرکت بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی را به صورت حضوری دعوت کرده تا برای برگزاری مراسم به اپل پارک مراجعه کنند. انواع محصولات برنامه‌ریزی شده برای این مراسم تاحدودی مشخص است اما همچنان نمی‌توان حساب زیادی روی آن‌ها باز کرد. یکی از بزرگ‌ترین محصولاتی که معرفی آن قطعی است، سری آیفون ۱۵ محسوب می‌شود.

قرار است در این مراسم شاهد رونمایی از آخرین نسل آیفون‌های اپل باشیم که تاکنون اطلاعاتی از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. طبق آخرین اخبار، سری آیفون ۱۵ قرار است متشکل از ۴ دستگاه باشد که نام‌گذاری آن‌ها تفاوتی با گذشته ندارد. البته در برخی شایعات اعلام شده که نام گران‌ترین دستگاه در سری ۱۵ قرار است به آیفون ۱۵ اولترا تغییر کند که می‌تواند روی جذابیت این دستگاه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

همچنین در میان شایعات دیگر، می‌توان به ساخت فریم مدل‌های پرو از تیتانیوم، افزایش سقف حافظه به ۲ ترابایت و اضافه شدن دوربین پریسکوپی به مدل پرو مکس اشاره کرد. در برخی شایعات اعلام شده که داینامیک آیلند اپل امسال قرار است وارد تمامی دستگاه‌های سری ۱۵ شود که حذف شدن ناچ از این دستگاه‌ها را نشان می‌دهد.

در کنار نسل جدید آیفون‌ها، انتظار می‌رود در این مراسم همچنین شاهد رونمایی از اپل واچ سری ۹ باشیم که اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. در برخی گزارشات اعلام شده که این سری از ساعت‌های اپل نسبت به گذشته تغییرات کمی دارند و خرید آن‌ها ممکن است برای افرادی که از سری ۸ یا ۷ استفاده می‌کنند، گزینه خوبی نباشد.

در این میان، شایعاتی مبنی بر معرفی اپل واچ اولترا ۲ و نسل جدید اپل واچ SE هم مطرح شده بود اما احتمال این موضوع نسبت به دستگاه‌های ذکر شده کمتر است. البته انتظار داریم تا زمان برگزاری رویداد، شاهد انتشار اخبار و جزئیات بیشتری از دستگاه‌های مورد بحث خواهیم بود.

گفته می‌شود سری آیفون ۱۴ از قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای برای اولین‌بار پرده‌برداری کرد. با این قابلیت، بدون نیاز به آنتن گوشی می‌توان در موارد اضطراری از طریق ماهواره درخواست کمک ارسال کرد. تاکنون چندین مورد از این قابلیت از جمله گزارش آتش‌سوزی در جنگل استفاده شده بود که عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت.

البته اخیرا بقیه شرکت‌ها هم اقدام به توسعه قابلیت مشابه در دستگاه‌های خود کرده‌اند و احتمالا به‌همین دلیل اپل به فکر توسعه بیشتر این قابلیت افتاده تا با اضافه شدن رقبا، از قافله عقب نماند. زیرا قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴ اپل فقط در کشور‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، انگلیس، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، نیوزلند و پرتغال پشتیبانی شده و در بقیه کشورهای جهان بی‌استفاده است.

اپل برای قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای با شرکت گلوبال استار (Globalstar) همکاری کرده بود. به گزارش سایت Nola، این شرکت قصد دارد از SpaceX برای فرستادن ماهواره‌های بیشتر به دور مدار زمین و ارتقا ارتباط ماهواره‌ای آیفون استفاده کند.

براین اساس، شرکت گلوبال استار ۶۴ میلیون دلار بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به شرکت ایلان ماسک پرداخت می‌کند و در همین بازه، ماهواره‌های این شرکت به فضا فرستاده خواهند شد.

اپل هنگام معرفی این قابلیت اعلام کرد که تا ۲ سال، استفاده از آن رایگان است و هنوز خبری از هزینه اشتراک این سرویس منتشر نشده است. همچنین ۶۴ میلیون دلاری که گلوبال استار به SpaceX پرداخت می‌کند فقط بخشی از هزینه‌های سرویس ماهواره‌ای است که احتمالا اپل به گلوبال استار پرداخت خواهد کرد. بنابراین منطقی است که به‌زودی با هزینه اشتراک این سرویس مواجه شویم.

شرکت گلوبال استار توافق کرده که ۸۵ درصد از ظرفیت فعلی و آینده خود را به آیفون‌های اپل اختصاص دهد و درکنار آن، افراد، نرم‌افزار، سیستم ماهواره و بسیاری دیگر از مولفه‌های مربوطه را مدیریت کند. پیش از عرضه سری آیفون ۱۴ و معرفی قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای، شرکت گلوبال استار ۳۲۷ میلیون دلار برای خرید تجهیزات از یک شرکت کانادایی هزینه کرد که البته ۲۵۲ میلیون دلار هم از اپل به‌عنوان وام دریافت کرده بود.

در پایان باید گفت که پیش‌بینی می‌شود قیمت آیفون‌های ۱۵ پرو با افزایش تقریبا ۱۰۰ دلاری مواجه شوند. این افزایش قیمت به دلیل استفاده از سخت‌افزار جدید در این دستگاه‌ها رخ داده و قیمت مدل‌های پایه و پلاس نسبت به سال گذشته تغییری نخواهند داشت. این موضوع در مورد اپل واچ سری ۹ عنوان شده و قیمت دو مدل موجود در این سری هم قرار است نسبت به گذشته تغییری نداشته باشد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۷۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين