۰

حمایت ستاد هوش مصنوعی از طرح‌های توسعه فناوری‌های نوظهور

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸
حمایت ستاد هوش مصنوعی از طرح‌های توسعه فناوری‌های نوظهور
حمایت ستاد هوش مصنوعی از طرح‌های توسعه فناوری‌های نوظهور

آی‌تی‌من- رصد و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های توسعه فناوری در داخل کشور و جایگاه آن در آینده در تعامل با بازیگران مختلف این حوزه، بهره گیری از نتایج مطالعات آینده نگری فناوری با هدف تعیین اولویت‌های کاری ستاد و مشارکت فعال در تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری و فناوری از اهم ماموریت‌های محول شده به ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و روباتیک است.

همچنین توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول آفرین اولویت دار به منظور پاسخ به نیازمندی‌های آینده کشور، سرعت بخشیدن به حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های اولویت دار، برگزاری رویدادها و اجرای فعالیت‌های ترویجی مؤثر با هدف شبکه سازی میان بازیگران مختلف این حوزه و ایجاد مشروعیت در نهادهای سیاست گذار، از دیگر ماموریت‌های این ستاد است.

از دیگر ماموریت محول شده به ستاد هوش مصنوعی، در دستور کار قراردادن بازارسازی برای محصولات و دستاوردهای فناورانه اولویت دار باتوجه به ضرورت‌ها در مراحل مختلف توسعه و مشارکت حداکثری در اجرای برنامه‌های ملی و چند حوزه ای با همکاری سایر ستادهای توسعه فناوری، است.

برای سال اول فعالیت ستاد محورهای اولویت‌دار برنامه‌های حمایتی تعیین شده که راه‌اندازی زیست بوم داده و زیرساخت‌های موردنیاز آن، توسعه زیرساخت محاسباتی و سکوهای ابری، اجرای مطالعات شناسایی و ارزیابی زیست بوم هوش مصنوعی و زیست بوم داده کشور و تدوین اسناد استانداردها و ملزومات زیست بوم از جمله آنهاست.

همچنین توسعه ظرفیت‌های نیروی انسانی زیست بوم، توسعه فناوری‌های اثرگذار، پیشرفته و نوظهور و حمایت از تجاری سازی و افزایش مقیاس فناوری‌ها و محصولات هوش مصنوعی در زمینه‌های اولویت دار و اثرگذار از دیگر برنامه‌های حمایتی تدوین شده است.

اولویت‌های حمایتی ستاد هوش مصنوعی، شامل حمایت از طرح‌های توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول آفرین اولویت‌دار، حمایت از طرح‌های توسعه فناوری در قالب طرح‌های همکاری میان دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی، حمایت از پروژه‌های تحقیق و توسعه صنایع و شرکت‌های بزرگ با استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در راستای رفع گلوگاه‌های فناورانه شرکت‌های صنعتی و تقویت زنجیره‌های ارزش صنعتی، حمایت از پروژه‌های تحقیق و توسعه در هسته‌های نوپا و استارتاپ‌ها می‌شود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۷۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما