۰

مشکلات حمله سایبری به شهرداری رفع شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۲
مشکلات حمله سایبری به شهرداری رفع شد
مشکلات حمله سایبری به شهرداری رفع شد

آی‌تی‌من- احمد صادقی در نشست خبری «گزارش عملکرد ۲ ساله کمیسیون برنامه و بودجه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران» با تاکید بر این که در دوره کنونی مدیریت شهری، اصل هوشمندسازی مورد توجه تمام اعضای شورا بوده است، گفت: الکترونیکی کردن فرآیندها، اتصال به درگاه واحد مجوزهای دولت و غیرحضوری شدن خدمات از جمله وظایف مورد نظارت در حوزه هوشمندسازی توسط کمیته شفافیت شورای شهر است.

رییس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای شهر تهران با بیان این که در بخش الکترونیکی شدن، ۸۰ فرآیند برای شهرداری مشخص شده است، اظهار داشت: محاسبه عوارض خدمات فنی تا چند ماه پیش به صورت دستی انجام می‌شد، اما امروز این فرآیند کاملا الکترونیکی شده است و تمام موارد به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان ارایه پایان کار آپارتمانی به صورت الکترونیکی، خاطرنشان کرد: با این اقدام از ترددهای غیرضروری، ترافیک و آلودگی هوا جلوگیری می‌شود و شهروندان در همین مسیر در اداره شهر مشارکت می‌کنند. همچنین معتقدیم که غیرحضوری کردن فرآیندها، شفافیت را به دنبال خواهد داشت و این اقدام باید در بستر اتوماسیون انجام شود که قابلیت رصد و پایش داشته باشد.

صادقی با تاکید بر این که محور اصلی اتصال به درگاه واحد مجوزها، خود دولت است، یادآور شد: باید امکانی فراهم شود که از طریق این درگاه بتوان به سامانه‌های شهرداری تهران نیز متصل شد. در این رابطه باید جلساتی را با دولت برگزار کنیم تا زیرساخت‌ها از سوی دستگاه اجرایی فراهم شود. شهرداری تهران جلسات زیادی را در این خصوص برگزار کرده است و برای اتصال به درگاه آمادگی کامل دارد و نواقص باید توسط دولت رفع شود.

رییس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که فایل‌های پشتیبان از جمله طرح‌های تفصیلی پس از حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری در سال گذشته بارگذاری شده است، خاطر نشان کرد: در این که حمله سایبری برخی زیرساخت‌ها را دچار مشکل کرد، جای شک نیست. در مدت کوتاهی دسترسی‌ها قطع شد، اما اکنون تمام اشکالاتی که پیش آمده بود، رفع شده است.
 
مرجع : ایلنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۷۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما