۰

کتاب «نمودار خانه ویمپل‌ها» با حمایت دیجی‌پی منتشر شد

تفکر نقادانه و داستان‌سرایی با داده‌ها برای کودکان
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
کتاب «نمودار خانه ویمپل‌ها» با حمایت دیجی‌چی منتشر شد
کتاب «نمودار خانه ویمپل‌ها» با حمایت دیجی‌چی منتشر شد

آی‌تی‌من- «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها» یک برنامه‌ی درسی کامل و جالب منطبق با روش STEAM است. روش STEAM یک مدل آموزشی است که علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات را یک کل یکپارچه درنظر می‌گیرد تا تفکر انتقادی و مهارت‌های حل مسئله و خلاقیت را در نوآموزان تقویت کند و راه‌های هیجان‌انگیز‌تری را در اختیارشان بگذارد تا بچه‌ها از طریق یادگیری عملی برای رودررو شدن با دنیای آینده آماده باشند. کتاب «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها» جزو برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه استنفورد برای بچه‌های دبستانی است و برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ریاضی شده است. جایزه‌ی کتاب ریاضی جایزه‌ای سالانه‌ برای کتاب‌های داستانی و غیرداستانی است که کودکان را در سراسر جهان در هر سنی تشویق می‌کند تا نشانه‌های این دانش هیجان‌انگیز و کاربردی را در دنیای اطراف خود ببینند. از ویژگی‌های خوب کتاب این است که نمودارها را خط‌خطی‌های الکی نمی‌بیند و داستان را در دنیایی رنگی‌ با تصویرهای قشنگ و موسیقی و شعر و یک عالمه بو و احساس خوب تمام می‌کند.

درباره داستان «نمودار خانه ویمپل‌ها»
اوما ویمپل یک بچه مدرسه‌ای معمولی و بامزه است که از همه‌ی ‌چیزهای اطرافش نمودار می‌کشد. اوما عاشق جمع‌ کردن اطلاعات مخفیِ پارک، مدرسه و خانه است و آجرها و پنجره‌ها و دیوارها را هم جوری می‌بیند که گاهی آدم بزرگ‌ها نمی‌توانند آن‌‌طور ببینند.

اوما با کمک جدول‌ و نمودار و نقشه‌ می‌تواند تند و سریع نشان بدهد هر اتفاقی را چطور دیده و چی فکر می‌کند‌ اما بعضی وقت‌هاحسابی به دردسر می‌افتد چون نمی‌داند از چیزهایی مثل خانه، فکرهای توی سرش، و احساسات قاتی‌پاتی و پیچیده‌اش چطور نمودار بسازد.

کتاب «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها» داستانی شیرین و  دوست‌داشتنیاست که کمک می‌کند راحت‌تر بگوییم در فکر و دل‌مان چی می‌گذرد وبتوانیم خودمان شکل، رنگ و موسیقیِ چیزهایی که سخت‌تر می‌فهمیم را کشف کنیم.

زبان رمزی اوما ویمپل و نمودارهایش مثل یک قدرت جادویی کمک می‌کند از چیزهای دور و برمان راحت‌تر حرف بزنیم چون همه‌ی ما تاآخر عمر، برای این‌که درست فکر کنیم، به خط‌خطی‌هایی نیاز داریمکه اصلاً الکی نیستند.

آموزش تفکر نقادانه به کودکان از جمله دغدغه‌هایی‌ست که در همه کشورهای توسعه‌یافته از سال‌های ابتدایی دبستان و حتا پیش از آن مورد توجه نظام آموزشی قرار می‌گیرد. دیجی‌پی نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و با هدف آموزش تفکر نقادانه به کودکان از این کتاب حمایت کرده است.
کد مطلب : ۲۸۱۷۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين