۰

سرویس مدرسه «تپسی» فعال نشد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
سرویس مدرسه «تپسی» فعال نشد
سرویس مدرسه «تپسی» فعال نشد

آی‌تی‌من- تپسی که از ابتدای شهریور امسال با ارسال پیامک‌هایی به خانواده‌ها از برقراری سرویس در روز اول مهر خبر داده بود، در پیامی‌ دیگر به خانواده‌ها اعلام کرده بود که «فعلاً تا ۱۰ مهر امکان ارائه خدمات ندارد» اما در روز پنجشنبه ۶ مهر در پیامکی دیگر به خانواده‌ها مدعی شده که سرویس مدرسه برقرار شده و شماره راننده برای تماس به والدین ارسال شد.

اما مادری که با پرداخت هزینه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به تپسی برای ۶ ماه پایانی امسال و فقط برای مسیر برگشت به خانه، متقاضی برقراری سرویس مدرسه بوده، می‌گوید: وقتی با راننده تماس گرفتم، می‌گوید که۱۰ دانش‌آموز به من معرفی کرده‌اند و فرصت نمی‌‌شود این تعداد را به مدرسه ببرم و فعلا برنامه‌ای هم برای من ارسال نکرده‌اند!

او می‌گوید: منتظر هستم تا در هفته دوم مهر، وضعیت سرویس مدرسه تپسی مشخص شود؛ به نظر می‌رسد تپسی هم برای تأمین راننده سرویس مدارس با مشکل مواجه است، برای بیان مشکل با پشتیبانی هم تماس گرفتم اما بعد از ۱۵ دقیقه انتظار اعلام کردند نفر ۱۶ در لیست انتظار هستید! فعلا مجبور هستم رفت و برگشت پسرم به مدرسه را خودم انجام دهم.
 
ادامه بلاتکلیفی خانواده‌ها بابت سرویس مدارس
این وضعیت در شرایطی است که بسیاری از خانواده‌ها به ویژه در شهر تهران نمی‌دانند باید از چه طریقی درخواست خود برای سرویس مدرسه را ثبت کنند، آموزش و پرورش شهر تهران و مدارس هم در این زمینه مسوولیتی قبول نمی‌کنند؛ آن هم به این بهانه که بر اساس تصمیم جدید هیات دولت، متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در پیمانکار، نرخ و نوع اجرا، شهرداری است.

وجیهه الله پرویزی؛ رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران به‌تازگی گفته است: شورای مرکزی انجمن‌های اولیا و مربیان را درگیر این موضوع کرده‌ایم. بر اساس قانون و ساختاری که از طرف هیات دولت ابلاغ شده، متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در پیمانکار، نرخ و نوع اجرا خود شهرداری است و آموزش و  پرورش فقط در حوزه نظارت فعال و شورای حمل و نقل استان در این خصوص تصمیم گیرنده است.
 
چرا آموزش و پرورش اقدامی نمی‌کند
علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت نیز با انتقاد از انفعال آموزش و پرورش نسبت به بلاتکلیفی خانواده‌ دانش‌آموزان شهر تهران در موضوع سرویس مدارس گفت: اگر مشکلات موجود در سرویس مدارس شهر تهران به آموزش و پرورش هیچ ارتباطی ندارد، رسماً اعلام شود؛ بنده برای سرویس مدرسه فرزندانم با مشکل مواجه هستم، آموزش و پرورش هم عضوی از شورای حمل و نقل استان است و باید به این موضوع ورود کند.
وی با اشاره به اینکه تمام شرکت‌ها و تاکسی‌های اینترنتی داری مجوز هستند و مردم برای شکایت از آنها به «اینماد» مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند، گفت: تمام پرداخت‌های مردم در حوزه سرویس مدارس به صورت اینترنتی بوده و ریال به ریال آن مشخص است البته تپسی اعلام کرده که این پول را برمی‌گرداند.

با این حال تپسی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: هزینه پرداخت شده توسط والدین برای سرویس مدارس، در صورت درخواست آنها بلافاصله عودت داده می‌شود و هیچگونه تاخیری در این بخش وجود ندارد همچنین، همانطور که پیش از این اعلام شده، تپسی، هزینه روزهایی که سرویس به دانش‌آموزان ارائه نشده است را نیز به آنها بازخواهد گرداند.

مهدی گلشنی؛ مدیرکل حمل و نقل عمومی ‌شهرداری تهران نیز درباره بلاتکلیفی سرویس مدارس گفته است: آئین‌نامه جدید سرویس مدارس ۱۴ شهریور تصویب شد و احزار هویت رانندگان را انجام دادیم، نوع قرارداد ابتدا باید در سامانه سپند بارگذاری شود و سپس مردم با رانندگان قرارداد منعقد کنند تا ۱۰ روز آینده نوع قرارداد مشخص می‌شود و امکان عقد قرارداد با والدین وجود خواهد داشت.
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۸۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما