۰
احضار مدیرعامل به دادستانی

«تپسی»: قادر به برقراری سرویس مدرسه برای همه دانش‌آموزان متقاضی نیستیم

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۲
«تپسی»: قادر به برقراری سرویس مدرسه برای همه دانش‌آموزان متقاضی نیستیم
«تپسی»: قادر به برقراری سرویس مدرسه برای همه دانش‌آموزان متقاضی نیستیم

آی‌تی‌من- دادستانی تهران به دنبال اظهار نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی شهروندان از ارایه خدمات سرویس مدرسه خودرو اینترنتی تپسی، میلاد منشی‌پور، مدیرعامل شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان، بررسی‌های اولیه حاکی از این است که پس از آغار سال تحصیلی تعهدات خود را انجام نداده و با ارسال پیامک عذرخواهی اقدام به باز گرداندن اصل پول کرده است.

در این راستا با تشکیل جلسه‌ای در روز دوشنبه با حضور مدیرعامل تپسی و دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش شهر تهران در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

در همین حال، تپسی هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «علیرغم تلاش‌های تیم تپسی تا امروز و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تنها موفق شدیم سرویس مدرسه را برای بخشی از دانش‌آموزان مهیا کنیم و متاسفانه، قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی‌نیستیم. این موضوع طی دو روز گذشته به تمامی ‌والدینی که موفق به ارائه سرویس به آنها نشدیم اطلاع‌رسانی شد.»

تپسی در ادامه این اطلاعیه ضمن قبول مسوولیت و عذرخواهی از والدین نوشته است: «خود را موظف می‌دانیم در کنار بازپرداخت تمام هزینه‌ها، تا پایان مهرماه امکان جابه‌جایی دانش‌آموزان با تپسی را به صورت رایگان فراهم کنیم تا فرصتی برای جایگزین کردن سرویس داشته باشند.»

تپسی در ادامه با بیان اینکه ورود این شرکت به حوزه سرویس مدرسه با هدف کمک به والدین برای رفع دغدغه‌های موجود و ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس از طریق حذف واسطه‌ها انجام شده، ادغان کرد پیش‌بینی درستی از پیچیدگی‌های این سرویس و ظرافت‌های عملیاتی مربوط به آن نداشته است. پیچیدگی‌هایی که بنا به اطلاعیه تپسی به این شرح بوده است:

«افزایش تقاضا: تعداد تقاضا بویژه در هفته آخر شهریور افزایش بسیار زیادی پیدا کرد. این اتفاق دو دلیل عمده داشت: ۱)مشخص شدن تعرفه‌ها از سمت شورای شهر در هفته آخر شهریور و فاصله تعرفه سرویس مدارس با سرویس تپسی ۲)تعیین تکلیف سرویس در برخی مدارس و عدم ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان
محدودیت‌ها و چالش‌های ناوگان: ما برای ارائه این سرویس امکان استفاده از کل ناوگان فعال تپسی را نداشتیم چرا که طبق آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان، رانندگان سرویس مدارس باید مدارک اضافه‌تری نسبت به رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی داشته باشند. بدقولی برخی نهادهای مسئول برای کمک به تامین ناوگان هم این پیچیدگی را تشدید کرد.
از سوی دیگر، رانندگانی که در این سرویس ثبت‌نام کرده و فعال شدند نیز در عمل، اقدام به کنسل کردن سرویس یا بی‌نظمی‌در رفت و آمد می‌کردند که می‌توانست باعث ایجاد مسائلی برای دانش‌آموزان با سنین پایین‌تر شود. برای رفع این مساله، ما تلاش کردیم با آموزش رانندگان، افزایش معنادار درآمد راننده در سرویس مدرسه، معاف کردن رانندگان سرویس مدرسه از کمیسیون سایر سفرهایشان در تپسی و ارائه مشوق‌هایی از این دست، آنها را به انجام سرویس ترغیب کنیم اما این اقدامات کافی نبود.

عدم امکان آزمون و خطا: در ارائه محصولات نوآورانه، معمولا زمانی برای آزمون و خطا و بهبود تدریجی محصول وجود دارد. اما با توجه به حساسیت این سرویس و دانش‌آموزان، ما فرصتی برای آزمون و خطا کردن نداشتیم و نداریم و می‌بایست در مدت مشخص شده، نسبت به ارائه سرویس اقدام می‌کردیم.»

تپسی تاکید کرد: «با توجه به پیچیدگی‌های فوق، تصمیم گرفتیم در سال جاری، با تمرکز بر ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان و حل چالش‌های موجود، زمینه را برای ارائه سرویس مطمئن‌تر در آینده فراهم کرده و با راه‌حل کامل‌تری در خدمت تمام والدین باشیم.»

این شرکت همچنین اعلام کرد که والدین برای تسریع در بازگشت مبلغ پرداختی، می‌توانند با اعلام شماره کارت از طریق لینکی که برای آنها از طریق پیامک ارسال شده است، وجه پرداختی خود را ظرف ۷۲ ساعت کاری، به صورت کامل دریافت کنند. والدین همچنین می‌توانند از طریق کدی که در پیامک برای آنها ارسال شده است، تا پایان مهر از سفر رایگان تپسی برای رساندن فرزندشان به مدرسه استفاده کنند.
 
کد مطلب : ۲۸۱۸۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين