۰
در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان سامسونگ (SDC23) مطرح شد

هر سال 500 میلیون دستگاه سامسونگ به فروش می‌رسد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۲
هر سال 500 میلیون دستگاه سامسونگ به فروش می‌رسد
هر سال 500 میلیون دستگاه سامسونگ به فروش می‌رسد

آی‌تی‌من- امسال و در نهمین دوره این رویداد، سامسونگ علاوه بر معرفی قابلیت‌های جدید پلتفرم‌های Bixby، Samsung Knox، SmartThings و Tizen، فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید اکوسیستم خود را برای توسعه‌دهندگان، سازندگان و شرکت‌های همکار تشریح کرد. 

جونگ هی‌هان، رئیس بخش تجربه محصول (DX) سامسونگ گفت: هر ساله، بیش از 500 میلیون محصول سامسونگ به فروش می‌رود و تعداد افرادی که از اکانت‌ سامسونگ خود استفاده می‌کنند از 600 میلیون نفر فراتر می‌رود. هر دوی این‌ها برای ما، دستاوردی بزرگ و مسوولیتی بنیادین محسوب می‌شود.

هان همچنین تاکید کرد که پایداری و امنیت، پایه و اساس آخرین به‌روزرسانی‌های سامسونگ است. چرا که هر دوی این ارزش‌ها،‌ در عصر جدید اتصال ‌همه‌جانبه و در مسیر نوآوری مسئولانه، نقش حیاتی دارند.
 
خانه‌هایی هوشمند و متصل‌تر از همیشه
چشم‌انداز سامسونگ از خانه‌های متصل، در قابلیت‌های SmartThings و نوآوری بدون محدودیت آن ریشه دارد. از زمان اعمال استاندارد Matter در سال گذشته، تعداد کاربران SmartThings که محصولات و خدمات سازگار را به هم متصل کرده‌اند، به بیش از 290 میلیون نفر افزایش یافته است. رابط برنامه‌نویسیSmartThings Home ، ایجاد اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم SmartThings را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر کرده و SmartThings Context API راه‌های تازه‌ای را برای استفاده از هوش مصنوعی و فناوری حسی ارائه می‌دهد. تمامی این قابلیت‌ها در راستای خلق تجربه کاربری بهتر، در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

سامسونگ در حال تعبیه عملکرد SmartThings Hub در محصولات فعلی و جدید خود از جمله ساندبارها و تلویزیون‌های هوشمند است تا کاربران بتوانند از طریق دستگاه‌های متصل و در کمترین زمان ممکن، خانه‌های هوشمند خود را راه‌اندازی کنند. شبکه Multi-Hub به این معنی است که وقتی نیاز به تعویض یا اضافه کردن یک دستگاه باشد، شبکه‌ای قدرتمند و پایدار از سایر دستگاه‌های متصل، خانه هوشمند شما را فعال نگه می‌دارند.

در کنفرانس امسال، نسل دوم SmartTag2 نیز معرفی شد. این مدل جدید دارای عمر باتری تا 700 روز، استاندارد IP67 (مقاوم در برابر آب و گرد و غبار) و البته طراحی ساده‌تر و کوچک‌تری نسبت به مدل قبلی است. تگ هوشمند سامسونگ قادر است اقلام گمشده را در باران، برف و حتی زیرزمین با اتصال بلوتوث ضعیف (BLE) پیدا کند.

علاوه بر این، سامسونگ اعلام کرد که Bixby به طور فزاینده‌ای با SmartThings یکپارچه می‌شود. امسال سامسونگ، کنترل فرمان درک‌پذیرتری را برای محیط‌های چند-دستگاهی (multi-device) ارائه می‌دهد تا درک عمیق‌تری از هر سناریو داشته باشد. اکنون کارکرد Bixby بدین شکل بهبود یافته که اگر چندین دستگاه متصل در یک فضا حضور داشته باشند، Bixby به‌طور مستقیم می‌فهمد که کدام دستگاه برای چه فرمانی مناسب‌تر است. همچنین در آینده Bixby به گونه‌ای تکامل می‌یابد که بتواند با دستورات ساده، تجربیات شخصی‌سازی ‌شده‌تری را به‌طور اختصاصی برای هر کاربر ارائه کند.   


سامسونگ که سال گذشته، Knox Matrix را به‌عنوان چشم‌اندازی امنیتی که مبتنی بر بلاک‌چین بود معرفی کرده بود، امسال، سامسونگ تصمیم گرفته ویژگی‌های کلیدی Knox Matrix از جمله Credential Sync و Trust Chain را به‌روزرسانی کند. همچنین قابلیت Knox Vault برای دستگاه‌های بیشتری از جمله تلویزیون‌های 2023 سری Neo QLED 8K و مدل‌های منتخبی از گوشی‌های هوشمند گلکسی A که سال 2024 با رابط کاربری One UI 6 یا جدیدتر عرضه می‌شوند، ارائه خواهد شد.
 
تایزن؛ بستری با حداکثر فرصت‌ها
سامسونگ در جریان رویداد امسال اعلام کرد که تایزن به دستگاه‌های بیشتری از جمله لوازم خانگی با صفحه نمایش 7 اینچی می‌آید و در عین حال، تجربیات خود با هوش مصنوعی روی دستگاه (on-device AI) و Home AI Edge Hub را افزایش می‌دهد. با فناوری Home AI Edge، دستگاه‌هایی با قدرت محاسباتی پایین‌تر می‌توانند خدمات هوش‌مصنوعی را از دستگاه‌هایی که منابع محاسباتی قوی مانند CPU و NPU دارند، درخواست کنند. این فرآیند در نهایت تمامی دستگاه‌های خانه را هوشمند می‌کند.

تایزن همچنین تجربه‌های همه‌جانبه گیمینگ سامسونگ را نیز دربر می‌گیرد. از جمله آن، Samsung Gaming Hub است که اکنون از 3 هزار بازی روی پلتفرم ابری پشتیبانی می‌کند. این رقم، افزایش 300 درصدی از زمان عرضه سرویس در سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین با وجود HDR10+ GAMING و ابزار IRIS سامسونگ برای توسعه‌دهندگان گرافیک، امروز بهترین زمان برای کشف دنیای مجازی بازی‌ها در فضای تایزن است.
 
خلق گلکسی مخصوص با One UI 6
One UI 6، راهکارهای بیشتری را برای ارتقای تجربه پیمایش در گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد. به کمک این رابط کاربری بهبود یافته، مدیریت گلکسی شما ساده‌تر و کارکرد گوشی هوشمندتان به سبک و شخصیت شما نزدیک‌تر خواهد شد. این راهکارها شامل Quick Panel اصلاح شده با ظاهری نو و همچنین تنظیماتی برای استفاده راحت‌تر است. علاوه بر این، یک طرح حروف یا اصطلاحا Typeface انحصاری جدید نیز تحت عنوان One UI Sans با One UI 6 معرفی شده که خوانایی متن در صفحه نمایش‌های دیجیتال را برای کاربران بهبود می‌بخشد.

رابط کاربری One UI 6 برای تصاویر گالری نیز راهکارهای جدیدی ارائه می‌دهد. هر عکسی که مشاهده می‌کنید، توسط این رابط هوشمند تجزیه و تحلیل می‌شود تا مرتبط‌ترین ابزارهای ویرایشی هوش مصنوعی را به‌صورت واحد با دسترسی آسان به شما پیشنهاد دهد. همچنین با نرم‌افزار Samsung Studio می‌توانید ویرایش‌های چندلایه‌ای روی ویدیوهای خود انجام دهید. برای نمونه می‌توان به مواردی مانند: افزودن متن، استیکر و موسیقی در هر زمان و نقطه‌ای از ویدیو، اشاره کرد.
 
سطح جدید مراقبت‌های بهداشتی
سامسونگ، امسال از رویداد SDC23 برای به اشتراک گذاشتن راه‌حل‌های سلامتی پیشرفته مبتنی بر توانمندی‌های اکوسیستم متصل خود استفاده کرد. این راهکارها به ارائه تجارب نوین حوزه سلامت دیجیتال توسط پلتفرم‌های SmartThings و Samsung Food و همچنین ایجاد یک محیط خواب شخصی‌سازی‌شده از طریق ارتباط بهتر کاربران، دستگاه‌ها و خدمات اشاره دارد. همچنین به منظور توسعه این تجربه‌ها، سامسونگ ادامه تعهد خود به Samsung Privileged Health SDK را اعلام کرد. در نتیجه، توسعه‌دهندگان و شرکا قادرند تا با استفاده از حسگر BioActive سامسونگ، راه‌حل‌های خلاقانه‌ای در حیطه سلامت دیجیتال ارائه دهند.

علاوه بر این، سامسونگ آخرین همکاری‌های تحقیقات بالینی خود با بیمارستان Brigham & Women’s Hospital، آزمایشگاه رسانه MIT، دانشگاه Tulane و مرکز پزشکی سامسونگ را نیز معرفی کرد.

شرکت سامسونگ قصد دارد در آینده سرویس Samsung Health را با Samsung Food ادغام کند تا کاربران بتوانند پیشنهادات سودمندی برای مدیریت رژیم غذایی خود دریافت کنند.
 
مرجع : سامسونگ
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۸۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين