۰
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران در رویداد روز فناوری ایران اعلام کرد:

پیشنهاد اتاق تهران برای تاسیس اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه

تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
پیشنهاد اتاق تهران برای تاسیس اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه
پیشنهاد اتاق تهران برای تاسیس اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه

آی‌تی‌من- شهاب جوانمردی در این رویداد، با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک و به مدد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی و نیز فناوری‌های ساختارشکن و نوظهور، پیوند عمیق‌تری میان ساکنان منطقه خاورمیانه برقرار خواهد شد، گفت: کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار و ایده‌های نوآورانه در مقام فعالان بخش ‌خصوصی و به موازات تعاملات دولت‌ها، باید از طریق اتاق‌های بازرگانی مشترک، همکاری‌های بلندمدت و جدی‌تری را شکل دهند چرا که منافع آینده خاورمیانه، کشورها، شهرها و خانواده‌های ما، در گرو همکاری در پروژه‌های مشترک دیجیتال در منطقه استراتژیک خاورمیانه است.

مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ افزود: واقعیت این است که به‌رغم قرن‌ها همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی که میان کشورهای منطقه خاورمیانه با دیگر نقاط جهان برقرار بوده، هنوز فعالان اقتصادی و دولت‌های منطقه نتوانسته‌اند مانند آنچه که در دیگر مناطق جهان رخ داده، منطقه‌گرا باشند و اتحادیه‌های اقتصادی و سیاسی و مناطق واحد پولی ایجاد کنند و از طریق آن به حراست از منافع منطقه‌ای و جهانی خود بپردازند.

جوانمردی با معرفی طرح شکل‌گیری اتحادیه منطقه‌ای تخصصی با نام اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه افزود: برای شکل‌گیری این همکاری استراتژیک، همت جمعی و خواست همه نمایندگان بخش خصوصی و البته پشتیبانی‌ و کمک‌های دولت‌های منطقه خاورمیانه ضروری است.

او سپس خبر داد: طی برگزاری نشست‌های تخصصی و هدفمند، تفاهم تاسیس این اتحادیه منطقه‌ای حاصل شده و از این تریبون اعلام می‌کنم که اتاق بازرگانی تهران آمادگی دارد به‌طور موقت مسوولیت دبیرخانه و میزبانی مذاکرات تاسیس این اتحادیه را عهده‌دار شود.

وی با این توضیح که چندین پروژه سرمایه‌گذاری نیز ذیل این اتحادیه منطقه‌ای تعریف شده‌است، افزود: این طرح‌ها شامل پروژه‌های زیرساختی از جمله دیتاسنترهای مشترک در خاورمیانه، اجرای پروژه‌های انقلاب صنعتی چهارم در خاورمیانه، به‌کارگیری توانایی فناوری‌های رباتیک، توسعه فناوری‌های سیار، اجرای پروژه‌های مربوط به مفهوم خاورمیانه هوشمند و خاورمیانه چابک و توسعه کاربردهای هوش مصنوعی خواهد بود.

وی با اشاره به پیشنهاد اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی از حاضران خواست که از طریق ابزار رسانه‌ای خود این پیشنهاد را به گوش مبادی ذی‌ربط برسانند و تاکید کرد: این پیشنهاد به طور رسمی، از طریق مکاتبه با اتاق‌های مشترک در سایر کشورهای منطقه خاورمیانه اطلاع‌رسانی خواهدشد.

نایب‌رئیس اتاق تهران در این رویداد، خطاب به همکاران خود در ایران نیز گفت: ما نیاز جدی به یک تغییر الگوی ذهنی داریم. حضور در نمایشگاه‌هایی مانند جیتکس و در تورهای تجاری صرفاً پایگاه مشتری‌یابی و یافتن فرصت‌های فروش یا اعطا و دریافت نمایندگی محصولات و فرآورده‌ها نیست. پارادایم‌شیفت ذهنی ما از منظر مفهوم ذهنیت جهانی، باید آن‌گونه باشد که منجر به توسعه همکاری‌های عمیق‌تر و وسیع‌تر در موقعیت‌های همکاری مشترک فراملیتی و چندملیتی شود؛ خواه تاسیس یک شرکت چندملیتی باشد و خواه یک پروژه فناوری‌محور منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای.
 
کد مطلب : ۲۸۱۹۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما