۰

کشور دو سال گذشته درگیر جنگ تمام عیار سایبری بود

تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶
کشور دو سال گذشته درگیر جنگ تمام عیار سایبری بود
کشور دو سال گذشته درگیر جنگ تمام عیار سایبری بود

آی‌تی‌من- سردار غلامرضا جلالی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت:: امروز شاید مشخص‌ترین زمانی است که رفاه و آسایش و اعتماد به نفس مردم حفظ تداوم کارکردها است. در شرایطی که می‌خواهیم آب و برق و گاز ارتباطات و بانک و خدمات مردمی‌دریافت کنیم انتظارمان از دولت و حکومت این است که در برابر هر حادثه‌ای مانند حوادث طبیعی یا غیرطبیعی تداوم کارکرد داشته باشد. اگر ۱۰ ساعت یا ۲۰ ساعت یا بیشتر یا کمتر برق قطع شود آسایش و رفاه واعتماد مردم به هم می‌خورد پدافند غیرعامل تلاش می‌کند که اعتماد به نفس و تداوم کارکرد و ضمانت را در برابر تهدید ایجاد و دنبال کند.

سردار جلالی گفت: بخش‌هایی از اقدامات پدافند غیرعامل را عرض می‌کنم در حوزه حفاظت از زیرساخت‌ها یا پدافند کالبدی مصون‌سازی ساختارهای برق و آب و رسانه و ارتباطات و بانک و بندر و جاده و دیگر خدمات زیربنایی کشور تلاش زیادی انجام دادیم و با توجه به تحولاتی که در حوزه علوم و فناوری در زیرساخت‌ها به وجود آمده با تلاش دانشگاهی، برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور را به تصویب برسانیم و توسط دولت ابلاغ شود و در دستگاه‌های اجرایی گام به گام جلو برویم.

وی با بیان اینکه در دوسال گذشته شاهد یک جنگ تمام عیار سایبری بودیم بیان کرد: در سال گذشته تمام حملات دشمن متمرکز بر زیرساخت‌های کشور و از دسترس خارج کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی بود که با همکاری وزارت اطلاعات ۱۰ حمله سایبری بزرگ را پیش از حمله خنثی کردیم. در این حوزه با کمک شرکت‌های دانش بنیان ۳۰۰ محصول پدافند سایبری بومی‌را ساختیم.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۲۰۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما