۰

گزارش اولیه سازمان ملل درباره هوش مصنوعی تا پایان سال ارایه می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳
گزارش اولیه سازمان ملل درباره هوش مصنوعی تا پایان سال ارایه می‌شود
گزارش اولیه سازمان ملل درباره هوش مصنوعی تا پایان سال ارایه می‌شود

آی‌تی‌من- سازمان ملل هفته گذشته یک نهاد مشورتی متشکل از 39 عضو را برای رسیدگی به مسائل مربوط به راهبری بین‌المللی هوش مصنوعی ایجاد کرد. انتظار می‌رود که این تا پایان سال جاری میلادی گزارش اولیه و سال آینده گزارش نهایی خود را ارایه کند.

آماندیپ سینگ گیل که سال گذشته از سوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، به عنوان مامور ویژه فناوری منصوب شد، وظیفه هماهنگی در سازمان ملل متحد در مورد مسائل فناوری، از هوش مصنوعی تا فناوری‌ شبکه‌های عصبی را برعهده دارد.

گیل گفت: ما باید چشم‌انداز واکنش‌های حاکمیتی موجود در همه کشورها را بررسی کنیم و سپس ببینیم که شکاف‌ها کجا هستند و چگونه می‌توانیم این واکنش‌ها را به یکدیگر متصل کنیم تا هیچ شکافی وجود نداشته باشد.

قانون‌گذاران و نهادهای تنظیم مقررات در جهان با این فناوری که سرعت رشد بالایی دارد، دست و پنجه نرم می‌کنند.

گروه هفت (G7) بر روی یک آیین نامه رفتاری برای شرکت‌های توسعه دهنده هوش مصنوعی پیشرفته توافق کرده‌اند. اروپا به توافق بر سر قوانین جدید هوش مصنوعی نزدیک است و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه فرمان اجرایی جدیدی در مورد هوش مصنوعی صادر کرد.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا نیز این هفته میزبان اولین نشست جهانی ایمنی هوش مصنوعی در جهان خواهد بود.

توصیه‌های هیات مشورتی هوش مصنوعی در اجلاس سران سازمان ملل که در سپتامبر سال آینده برگزار می‌شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

گوترش در ماه ژوئن از پیشنهاد برخی از مدیران هوش مصنوعی برای ایجاد یک نهاد بین‌المللی نظارت بر هوش مصنوعی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی ‌حمایت کرده بود.

گیل گفت که سازمان ملل راه را برای حوزه‌های قضایی ملی فراهم می‌کند تا گرد هم بیایند و در مورد چگونگی اعمال استانداردها یا به روز شدن آنها بحث کنند.

نهاد هوش مصنوعی سازمان ملل به ریاست مشترک کارم آرتیگاس، وزیر دیجیتال اسپانیا، و جیمز مانیکا از آلفابت، حداقل سه جلسه حضوری و چندین جلسه مجازی خواهد داشت.
کد مطلب : ۲۸۲۰۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين