۰

وزیر ارتباطات: سرعت بالای اینترنت صبر می‌خواهد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۶
وزیر ارتباطات: سرعت بالای اینترنت صبر می‌خواهد
وزیر ارتباطات: سرعت بالای اینترنت صبر می‌خواهد

آی‌تی‌من- عیسی زارع‌پور با اعلام اینکه سرعت اینترنت کشور، باید  هر ماه توسط مراجع بین‌المللی اعلام می‌شود گفت: من بارها اعلام کرده‌ام که تنها راه اساسی حل مشکلات سرعت اینترنت در کشور نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی مخصوصاً زیرساخت‌های ارتباطی ثابت است. پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در سراسر کشور به‌مرور درحال اجراست.

او ادامه ادامه داد: ما کار را در بیش از ۲۰۰ شهر آغاز کرده‌ایم و نزدیک به ۹۰ شهر تحت پوشش قرار گرفته‌اند. در این شهرها سرعت اینترنت ۸۰ برابر شده و امیدواریم به‌زودی در چند استان تمامی شهرها تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و مردم از سرعت‌های هزار مگابیت بر ثانیه برخوردار شوند، چون الان متوسط دسترسی به سرعت اینترنت روی ثابت ۱۲ مگابیت برثانیه است.

او همچنین تاکید کرد که در صورت اجرای این پروژه، سرعت ارتباطات همراه نیز ارتقا می‌یابد، چراکه  حتی اگر نسل چهارم هم بخواهد حداکثر سرعت خود را ارایه دهد باید با فیبر نوری به این شبکه متصل شود.
وی افزود: بارها این موضوع را تکرار کرده که این یک کار بزرگ است و به نتیجه رسیدن آن نیاز به صبر و تحمل دارد.
کندی اینترنت به گذشته باز می‌گردد
عیسی زارع پور در سفری که به مشهد داشت با بیان طرح تاریخی بودن دلایل کندی اینترنت به خبرگزاری مهر گفت: بعضی از مشکلات ارتباطی که در کشور وجود دارد برای دیروز و امروز نیست، مشکلات شبکه ۱۰ سال است که در شبکه وجود دارد به طوری که در ارتباطات ثابت در ۱۰ سال گذشته جز کشورهای آخر لیست رتبه بندی بودیم. به دلیل ریشه‌ای بودن مشکلات، کار اساسی باید برای حل آن انجام داد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات ارتباطی ممکن است زمان ببرد افزود: اجرای پروژه‌ای مثل پروژه فیبر نوری زمان می‌خواهد. انشاالله تا پایان دولت برای همه مردم در تمام شهرها فیبر نوری را فراهم می‌کنیم و سرعت ارتباطات ثابت را از ۱۲ مگابیت بر ثانیه به ۹۰۰ یا هزار مگابیت بر ثانیه می‌رسانیم یعنی سرعت اینترنت ثابت ۸۰ برابر می‌شود که البته این موضوع زمان بر است.

زارع پور در ادامه گفت: منظور از تاریخی بودن مشکلات عدم نوسازی شبکه در گذشته مخصوصاً در دسترسی و لایه شبکه داده استان‌ها است که در واقع مربوط به شرکت مخابرات بوده است
وزارت ارتباطات حامی تمام قد سکوهای داخلی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیام‌رسان‌ها و سکوهای داخلی(پلتفرم‌ها) از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستند و دولت تمام قد از این ظرفیت‌ها حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، عیسی زارع پور روز جمعه در جریان بازدید از تعدادی واحد پیام‌رسان داخلی در مشهد افزود: پیام‌رسان‌های داخلی می توانند سکوی حل مشکلات مردم هم باشند.

وی تاکید کرد: سکوهای داخلی قابلیت‌های خوبی دارند و باید تقویت شوند.
وزیر ارتباطات گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه و تقویت شبکه‌ها و سکوهای داخلی وجود دارد و رفع مشکلات در این حوزه نیازمند توجه جدی است.

زارع پور افزود: قابلیت عرضه محصولات ایرانی به کل دنیا وجود دارد و باید با خودباوری به بهترین جایگاه در این حوزه رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون ۹۳ درصد روستاها در کشور به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند.

زارع پور افزود: اقتصاد دیجیتال باید در فضای بومی کشور شکل بگیرد و صادرات در حوزه‌های سخت افرار و نرم افزار تقویت شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی و مشهد در حوزه فناوری ارتباطات و سکوهای داخلی در سطح ملی و بین المللی خوب درخشیده است که این جایگاه باید تقویت شود.
 
کد مطلب : ۲۸۲۰۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين