۰

سرمایه‌گذاری عظیم برای مولد هوش مصنوعی آیفون

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۴
سرمایه‌گذاری عظیم برای مولد هوش مصنوعی آیفون
سرمایه‌گذاری عظیم برای مولد هوش مصنوعی آیفون

آی‌تی‌من- براساس آخرین گزارش از حوزه فناوری، کمپانی اپل قصد دارد از فناوری هوش مصنوعی برای سیستم‌عامل iOS 18 رونمایی کند؛ برهمین‌اساس با سرپرستی سه مهندس برتر روی توسعه مولد هوش مصنوعی کار می‌کند و میلیاردها دلار را برای این تکنولوژی نوین سرمایه‌گذاری کرده است. اواخر هفته گذشته، مدیرعامل غول کوپرتینو، تیم کوک، با ارائه گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ اعلام کرد اپل برای رقابت با سایر کمپانی‌های بزرگ، سرمایه‌گذاری هنگفت چندین میلیارد دلاری را روی توسعه مولد هوش مصنوعی انجام می‌دهد تا بتواند گوشی‌های هوشمند آیفون و سایر محصولات به فناوری قدرت‌مند هوش مصنوعی مجهز کند. ازسوی‌دیگر، سامسونگ نیز با همکاری مایکروسافت و گوگل روی توسعه تکنولوژی یادشده برای ادغام‌سازی در گوشی‌های هوشمند پرچمدار فعالیت می‌کند و انتظار می‌رود با سری گلکسی S24 معرفی شود.

طی سال‌های اخیر، کمپانی اپل پژوهش‌های گسترده‌ای را روی هوش مصنوعی انجام داده و تقریبا برخی از محصولات اپل تقریبا به این فناوری مجهز هستند. به‌عنوان‌مثال، دستیار مجازی Siri یا تعدادی از قابلیت‌های سیستم‌عامل iOS 17 مانند Personal Voice از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل بهره می‌برند. به‌عبارتی‌دیگر، هوش مصنوعی در قلب این ویژگی‌ها حضور دارد، اما کمپانی آمریکایی قصد دارد پیشرفته‌ترین مولد با قابلیت‌های غیرقابل‌تصوری را دراختیار کاربران قرار دهد؛ طیف گسترده‌ای از آن‌ها می‌تواند در دستیار مجازی سیری مورد استفاده قرار بگیرد و شبیه‌به Alexa یا Google Home شود.

علاوه‌براین، سامسونگ با همکاری دو کمپانی بزرگ گوگل و مایکروسافت روی توسعه هوس مصنوعی فعالیت می‌کند تا بتواند سری گلکسی S24 یا S25 را به قابلیت‌های گسترده و کاربردی این فناوری نوین مجهز کند. افشاگر معروف چینی در شبکه اجتماعی توییتر ایکس، Revegnus، غول فناوری کره‌ای می‌خواهد هوش مصنوعی Bard و Bing را در گوشی‌های هوشمند گلکسی پیاده‌سازی کند. همچنین، سامسونگ براین‌باور است که فناوری موردبحث می‌تواند جایگاه این کمپانی را برای ده سال آینده در بازار جهانی تثبیت کند. البته باید گفت این موارد تنها چند گمانه‌زنی محسوب می‌شود و احتمالا برای تحقق آن باید منتظر اعلام رسمی ازسوی اپل و سامسونگ باشیم.

طبق اظهارات و صحبت‌های تیم کوک، کمپانی اپل برای ارائه فناوری مولد هوش مصنوعی بسیار محتاطانه و مسئولانه رفتار خواهد کرد؛ بدین‌معناکه داده‌های کاربران و حریم خصوصی به‌هیچ‌وجه افشا نمی‌شود. همچنین، وی عنوان کرد قابلیت‌های هوش مصنوعی در سیستم‌عامل iOS 18 مرتبا به‌روزرسانی می‌شود و ویژگی‌های پیشرفته‌تر در آپدیت‌های نرم‌افزاری بعدی یا نسل جدید سیستم‌عامل iOS 19 معرفی می‌شود. متاسفانه، مدیرعامل اپل درباره ویژگی‌های دقیق هوش مصنوعی در گوشی‌های آیفون یا تبلت‌های آیپد صحبت نمی‌کند و تنها اشاره کوچکی به معرفی آن تا اواسط سال آینده کرد.
 
کد مطلب : ۲۸۲۰۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما